Adresaci szkolenia:
Osoby odpowiedzialne za transport, spedycję i logistykę w firmie, zawierające umowy kupna-sprzedaży w relacjach międzynarodowych (eksport, import, transakcje wewnątrzwspólnotowe) oraz osoby obsługujące takie transakcje.
Korzyści dla uczestników:
Wiedza umożliwiająca rozpoczęcie pracy w działach transportowych i spedycyjnych przedsiębiorstw. Zajęcia mają charakter warsztatów, dyskusji, analizy dydaktycznej materiałów multimedialnych oraz praktycznych, indywidualnych grupowych ćwiczeń.
Potwierdzenie uczestnictwa w szkoleniu:
Certyfikat ukończenia szkolenia Fundacji Rozwoju Rachunkowości.
Informacje dodatkowe:
Cena szkolenia obejmuje wszystkie niezbędne materiały szkoleniowe oraz serwis kawowy i poczęstunek.
Program Szkolenia
I WPROWADZENIE
1. Wyjaśnienie pojęcia spedycji i transportu; omówienie znaczenia spedycji i transportu w gospodarce światowej
2. Przedmiot działalności firmy spedycyjnej i transportowej
3. Podstawowe różnice między firmą spedycyjną i transportową
4. Akty prawne dotyczące spedycji i transportu – krótka charakterystyka
5. Pozwolenia i licencje wymagane dla prowadzenia działalności spedycyjnej
II CZĘŚĆ ZASADNICZA
1. Rodzaje transportu
2. Klasyfikacja środków transportu
3. Pojęcie ładowności środka transportu (prezentacja obl. ładowności przykładowego środka transportu)
4. Rodzaje dokumentacji transportowej (omówienie i prezentacja wzorów dokumentów)
a. Międzynarodowy Samochodowy List Przewozowy CMR
b. Dowód dostawy
c. Wydanie zewnętrzne
5. Struktura organizacyjna firmy spedycyjnej i transportowej – charakterystyka stanowisk pracy
6. Profil klienta firmy spedycyjnej i transportowej: klasyfikacja i charakterystyka
7. Obsługa klienta firmy spedycyjnej i transportowej
a. omówienie procesu obsługi klienta od przyjęcia zlecenia spedycyjnego/ transportowego po wystawienie faktury za usługę spedycyjną/transportową;
b. prezentacja wzoru zlecenia spedycyjnego/ transportowego, omówienie najważniejszych elementów zlecenia
8. Wybrane aspekty ekonomiczne działalności spedycyjnej i transportowej
a. Zysk firmy spedycyjnej i transportowej
b. Strata i jej znaczenie w kontekście podtrzymania współpracy z klientem
c. Czynniki wpływające na kształtowanie się cen usług spedycyjnych i transportowych
d. Zróżnicowanie stawek podatku VAT w zależności od rodzaju transportu
9. Marketing w firmie spedycyjnej i transportowej
III ZAKOŃCZENIE
1. Podsumowanie najważniejszych wiadomości przekazanych podczas szkolenia