Uczestnicy: Adresatami szkolenia są specjaliści ds. windykacji terenowej, osoby bezpośredni kontaktujące się z dłużnikami.
Kształtowanie postawy:
Celem szkolenia jest poznanie metod i zasad prowadzenia rozmów windykacyjnych w kontakcie bezpośrednim, zdobycie umiejętności prawidłowego odczytywania i uzyskiwania informacji, negocjowania ustępstw z dłużnikiem, w oparciu o rozpoznawanie stosowanych przez dłużnika taktyk i sposobów radzenia sobie z nimi.
Nowe umiejętności:
- Przygotowanie się do personalnego kontaktu z dłużnikiem,
- Umiejętna komunikacja z dłużnikiem w celu uzyskania jak największej ilości informacji,
- Taktyki stosowane przez dłużników i skuteczna obrona przed nimi,
- Metody odzyskiwania należności,
- Zasady prowadzenia bezpośrednich rozmów windykacyjnych,
- Prawidłowe budowanie relacji z dłużnikiem w kontakcie bezpośrednim,
- Przeprowadzanie umiejętnych negocjacji z dłużnikiem,
- Skuteczne odzyskiwanie należności,
- Obrona przed unikami dłużników,
- Radzenie sobie w trudnych sytuacjach windykacyjnych
Nowa wiedza z zakresu:
- Budowanie porozumienia z dłużnikiem w kontakcie bezpośrednim,
- Psychologia dłużnika,
- Etapy rozmowy windykacyjnej w kontakcie bezpośrednim,
- Wymówki dłużników,
- Sankcje i ustępstwa,
- Elementy NLP.
Szczegóły:
2 dni,
5-6 ćwiczeń dziennie.
Szkolenie może być realizowane w formie treningu z kamerą video.
Uczestnicy mają za zadanie poprowadzenie rozmowy bezpośredniej z dłużnikiem w oparciu o przygotowane przez trenera symulacje rzeczywistych rozmów windykacyjnych.
- Porównują swoje umiejętności,
- Trenują \"do skutku\" poprawiając swoje błędy i nawyki,
- Możliwy trenerski raport indywidualny dla każdego uczestnika, wskazujący mocne strony i kompetencje wymagające doskonalenia.