Cele szkolenia:
- zwiększenie skuteczności działań motywacyjnych
- zwiększenie znaczenia motywatorów pozafinansowych
- polepszenie atmosfery wewnętrznej (na linii przełożeni – podwładni)
- wzrost efektywności planowania i wytyczania celów oraz procesów kontrolnych
Grupa docelowa:
Szkolenie kierowane jest to kadry zarządzajacej zespołami pracowników w korporacji, firmie, instytuacji czy urzędzie.
Korzyści dla Uczestnika:
- wiedzę o istocie motywowania i inspirowania ludzi do określonych działań
- umiejętność wydobywania z ludzi ich najlepszych cech i zachowań
- zdolność budowania zespołów osiągających sukces i kierowania ich poczynaniami
- świadomość znaczenia wytyczanych granic (karania / nagradzania oraz negocjacji / prośby / nakazu) dla skuteczności działań zespołu i jednostki
- świadome stosowanie adekwatnych do sytuacji stylów przewodzenia
Tematyka szkolenia:
1. Psychologia współpracy z ludźmi
- typy pracowników - ujęcie psychologiczne
- psychologia konfliktów
- techniki wywierania wpływu na podwładnych
- techniki budowania wizerunku szefa
- wspieranie podwładnych
2. Budowanie zespołu zadaniowego i kierowanie jego działaniem
- rekrutacja i dobór pracowników do zespołu zadaniowego
- zarządzanie i kierowanie poprzez cele
- nakłanianie zespołu do osiągania celu
- wspólna wizja
- skuteczne przekonywanie w procesie zmian
- psychologiczne podejście do uczestników zmian
- satysfakcja pracownicza
3. Motywowanie pracowników
- istota motywowania
- czynniki wpływające na efektywność pracy człowieka
- elementy motywowania materialnego
- motywowanie niematerialne
- współdziałanie czy konkurencja
- konflikty w zespole zadaniowym
- jak dawać sobie radę z niepowodzeniem i jak pomóc w tym swoim podwładnym
4. Negocjacje szefowskie
- wyznaczanie granic szefowskich
- nagradzanie i karanie pracowników
- negocjacje wewnątrzgrupowe (walka czy współpraca, przeciwnik czy partner)
Metodyka szkolenia:
Szkolenie prowadzone w formie warsztatowo-ćwiczeniowej (studia przypadku, ćwiczenia indywidualne, projekty zespołowe, testy, dyskusje, prezentacje), wzbogacone symulacjami najistotniejszych sytuacji z którymi spotykają się uczestnicy w codziennej praktyce. Uczestnicy otrzymują komplet materiałów szkoleniowych a za aktywność i wyróżnienie są nagradzani przez trenera prowadzącego.
Czas trwania:
2x8 h
Wielkość grupy:
Od 10 do 16 osób
Szkolenie prowadzi trener biznesu i praktyk. Absolwentka Wyższej Szkoły Humanistyczno Ekonomicznej w Łodzi na kierunku zarządzania. Specjalizuje się w prowadzeniu szkoleń z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi i profesjonalnej obsługi klienta a także aktywnej sprzedaży i skutecznego poszukiwania pracy. Z zamiłowaniem prowadzi szkolenia w bankach, jednostkach budżetowych, firmach prywatnych i innych jednostkach organizacyjnych.