Skuteczna Windykacja - Szkolenie dla Osób Odzyskujących Należności

Bezpośredni kontakt z przedstawicielem Berndson Szkolenia

Aby się skontaktować, należy najpierw zaakceptować Politykę prywatności

Szczegóły Skuteczna Windykacja - Szkolenie dla Osób Odzyskujących Należności - W ciągu tygodnia - Kraków - Małopolskie

  • Szczegółowe informacje
    Skuteczna windykacja wymaga połączenia wiedzy z zakresu prawa, negocjacji i psychologii. Kojarzy się z trudnymi rozmowami, ze stanowczością, konsekwencją, panowaniem nad własnymi emocjami oraz rozpoznawaniem gier stosowanych przez rozmówców. Żeby dotrzeć do dłużnika, przekonać do rozmowy, a wreszcie przejąć inicjatywę, warto odpowiednio się przygotować. To szkolenie jest dla tych, którzy w swojej pracy na co dzień podejmują takie wyzwania i potrzebują wsparcia w postaci niezbędnych podstaw teoretycznych oraz gruntownych, praktycznych warsztatów.
    Skuteczna windykacja wymaga połączenia wiedzy z zakresu prawa, negocjacji i psychologii. Kojarzy się z trudnymi rozmowami, ze stanowczością, konsekwencją, panowaniem nad własnymi emocjami oraz rozpoznawaniem gier stosowanych przez rozmówców.

    Korzyści dla Uczestników szkolenia:
    • Uczestnicy dowiedzą, jak powinna przebiegać skuteczna windykacja
    • Poznają sposoby weryfikacji potencjalnego kontrahenta a także zasady prawne dotyczące odzyskiwania należności
    • Dowiedzą się, jakie motywy kierują ludźmi, gdy decydują się tworzenie zaległości finansowych (a nie zawsze chodzi tylko o brak pieniędzy)
    • Nauczą się w praktyce rozpoznawać typy dłużnika i właściwie oraz elastycznie reagować na rozmaite wymówki
    • Dowiedzą się, jak twardo dążyć do odzyskania należności przy jednoczesnym miękkim podejściu do ludzi
    • Nauczą się negocjować, stosując rozmaite style
    • Poznają techniki argumentacji i doboru odpowiednich sankcji
    • Przećwiczą zdobytą wiedzę
    • Dostaną informację zwrotną od wieloletniego praktyka w negocjacjach i rozmowach windykacyjnych
    Metody pracy jakie stosujemy podczas szkolenia:
    Wykład wprowadzający, scenki, gry negocjacyjne, analizy fragmentów filmów, studia przypadków, testy, pokazy slajdów, ćwiczenia indywidualne i praca w zespołach.
    Szkolenie szczególnie polecamy dla:
    Szkolenie polecamy wszystkim osobom, które zajmują się odzyskiwaniem należności: pracownikom działów windykacji i księgowości, właścicielom przedsiębiorstw, negocjatorom z firm windykacyjnych.
    Program szkolenia:
    1. Windykacja w firmie
      • Ćwiczenie wstępne; praca zespołowa - profil idealnego windykatora; analiza, wnioski
      • Schemat  podziału zadań windykacyjnych w firmie/instytucji – jakie standardy nas obowiązują? Jak można je poprawić?
      • Ocena ryzyka przedtransakcyjnego – źródła i metody pozyskiwania informacji;

    2. Podstawy prawne windykacji
      • Sposoby zabezpieczania wierzytelności
      • Rodzaje działalności gospodarczej, zasady reprezentacji podmiotów gospodarczych
      • Zasady odpowiedzialności za zobowiązania zależnie od formy działalności gospodarczej (kto musi spłacić dług: prezes, wspólnik, małżonek, syndyk?)
      • Przygotowanie dokumentacji przed złożeniem pozwu – jak zabezpieczyć się przed typowymi zarzutami dłużników
      • Podstawowe zasady dochodzenia roszczeń na drodze sądowo – egzekucyjnej
      • Terminy przedawnienia roszczeń, sposoby zapobiegania ryzyku przedawnienia

    3. Dlaczego ludzie nie płacą – psychologiczna sylwetka dłużnika
      • Psychologiczne przyczyny unikania płatności, czyli o tym, że nie zawsze powodem jest brak pieniędzy
      • Typy osobowości dłużnika
      • Rodzaje gier i standardowych wymówek dłużników. Jak sobie z nimi radzić?
      • Studia przypadków – analiza i wnioski
      • Z czym możemy się spotkać? – od akceptacji, przez targowanie, gniew, zaprzeczanie po depresję. Sposoby reakcji.
    4. Kanały i techniki komunikacji z dłużnikiem
      • Metody nawiązania kontaktu z dłużnikiem. Jak dotrzeć do dłużnika unikającego kontaktu?
      • Wady i zalety poszczególnych kanałów komunikacji
      • Zasady redagowania korespondencji windykacyjnej
      • Telewindykacja: zasady prowadzenia windykacyjnych rozmów telefonicznych. Jak pokonać barierę sekretariatu? Schemat rozmowy. Jakich błędów unikać?
      • Windykacja bezpośrednia. Spotkanie z dłużnikiem.
      • Inne kanały komunikacji

    5. Warsztat technik windykacyjnych
      • Warsztat telewindykacji (nagrania, ćwiczenia i analiza rozmów telewindykacyjnych)
      • Spotkanie z dłużnikiem (nagrania, analiza scenek)
      • Z życia wzięte. Wspólna analiza szczególnie trudnych sytuacji windykacyjnych na podstawie przykładów zaproponowanych wcześniej przez uczestników szkolenia.
    6. Techniki perswazji w rozmowie z dłużnikiem
      • Rodzaje pytań; presupozycje – jak i kiedy je stosować
      • Kluczowe słowa
      • Argumentacja i język korzyści

    7. Reguły prowadzenia negocjacji windykacyjnych
      • Schemat działań: model sprężyny windykacyjnej – od monitoringu przez wezwania do zapłaty, negocjacje, zapowiedź sankcji, realizację sankcji aż po drogę sądową
      • Kluczowe reguły negocjacji – jak je zastosować w praktyce?
      • Najważniejsze techniki negocjacyjne
      • Rodzaje  i dobór sankcji
      • Gra negocjacyjna

    8. Zewnętrzne narzędzia windykacyjne
      • Wykorzystanie elementów outsourcingu w zarządzaniu należnościami: biura informacji gospodarczej, wywiadownie gospodarcze, faktoring, ubezpieczenie należności

    9. Podsumowanie

Inne informacje związane z rachunkowość w firmie

Używamy ciasteczek własnych oraz ciasteczek stron trzecich w celu doskonalenia naszych usług.
Kontynuując przeglądanie strony, automatycznie wyrażasz zgodę na wykorzystanie ciasteczek.
Zobacz więcej  |