KORZYŚCI:
W trakcie zajęć uczestnik:
- pozna zasady skutecznej komunikacji
- nauczy się wybranych technik komunikacji
- pozna praktyczne umiejętności publicznego wypowiadania swoich przekonań
- nauczy się radzenia sobie w sytuacjach konfliktowych wykorzystując w tym celu skuteczną komunikacj
UCZESTNICY SZKOLENIA:
Szkolenie skierowane jest zarówno do indywidualnych osób, jak i całych organizacji, które chcą podnieść efektywność wykorzystania czasu przez jej indywidualnych uczestników.
PROGRAM:
Techniki skutecznej są dość dobrze rozpoznane a dostęp do nich jest jedynie ograniczony umiejętnościami użytkownika. Jedną ze ścieżek służących zwiększaniu wachlarza stosowanych technik komunikacyjnych jest prawidłowo zrealizowany program szkoleniowy. By spełnić te wymagania proponowany program szkolenia obejmuje w skondensowanej formie zarówno podstawowe, jak i zaawansowane techniki komunikacji. Ważne z punktu widzenia efektywności szkolenia jest zdobycie praktycznych umiejętności związanych z komunikacją.
Szkolenie w swojej strukturze podzielono na cztery obszary tematyczne. Pierwszy dotyczy zrozumienia pojęć podstawowych, funkcji jakie pełni i skutków jakie przynosi umiejętność słuchania, odkrywania przed innymi swoich myśli i emocji, a także skutecznego wyrażania tego co dla nas ważne. Drugi obszar to odpowiedź na pytanie dlaczego niektórzy wykorzystują mowę ciała, właściwy język, prajęzyk i metakomunikaty, analizę transakcyjną w komunikacji częściej i skuteczniej od pozostałych i co z tego wynika. Trzeci obszar nawiązuje do sytuacji konfliktowych, asertywności, uczciwej kłótni i podstaw negocjacji. Ostatni obszar związany jest z umiejętnością wywierania wpływu, skutecznej komunikacji w małej grupie, wygłaszania przemówień publicznych i radzenia sobie w konkretnych sytuacjach np. rozmowy kwalifikacyjnej. Tak skonstruowana tematyka szkolenia ma pomóc uczestnikom organizacji we wzmocnieniu już wykorzystywanych, ale również na dopracowaniu nowych technik komunikacji. Istotnym częścią szkolenia w wymiarze praktycznym jest część ćwiczeniowa, uświadamiająca techniki komunikacyjne uczestnikom szkolenia.
W zakresie merytorycznym szkolenie obejmuje:
Sztuka skutecznego słuchania, przekazywania emocji i ekspresja wypowiedzi:
- Pseudosłuchanie a słuchanie prawdziwe
- Bariery na drodze skutecznego słuchania
- Optymalne poziomy otwarcia
- Ekspresja i pełna komunikacja
Taktyki komunikacji:
- Przekaz werbalny i niewerbalny
- Prajęzyk i meta komunikaty
- Zasady analizy transakcyjnej
- Różnice kulturowe i precyzowanie wypowiedzi
- Przekaz werbalny i niewerbalny
Komunikacja w sytuacjach konfliktowych:
- Asertywność w aktach komunikacji
- Sytuacje konfliktowe w negocjacjach
Wywieranie wpływu na innych:
- Strategie wywierania wpływu na innych
- Zasady komunikacji w małej grupie
- Komunikacja na forum publicznym
METODYKA ZAJĘĆ:
Zajęcia podzielone są na część teoretyczną oraz ćwiczenia:
- Praca z wykorzystaniem kamery
- Wydawanie poleceń i przyjmowanie złych wiadomości
- Oceń innych i wskaż ich typ komunikowania