Sam fakt posiadania własnej strony www przez firmę nie sprawi, że internauta ją znajdzie. Internauta – potencjalny klient – musi wiedzieć, że taka strona istnieje, musi mieć możliwość znalezienia jej. Klient zazwyczaj szuka nie firmy, a konkretnej usługi lub produktu, którym jest zainteresowany. Dlatego jednym z najważniejszych działań e-marketingu jest pozycjonowanie i optymalizacja strony pod kątem wyszukiwarek internetowych, czyli SEO (Search Engine Optimization, Web Positioning). Poznanie tajników SEO pozwoli przyciągnąć uwagę (i pieniądze) internauty do naszej firmy, zbudować serwis przyjazny wyszukiwarkom (m.in. poprzez dobranie odpowiednich tagów, słów i fraz kluczowych), wypromować serwis tak, aby pojawiał się najwyżej w wynikach wyszukiwania oraz nadzorować i mierzyć skuteczność działań e-marketingowych.
Rozwój umiejętności:
- Projektowania serwisów www przyjaznych wyszukiwarkom internetowym
- Tworzenie treści zgodnej z najlepszymi praktykami SEO
- Zastosowanie Google Analytics do mierzenia skuteczności i efektywności działań SEO
- Umiejętność stworzenia spójnej strategii SEO (pozycjonowanie) i PPC (linki sponsorowane)
- Wybór i współpraca z agencją SEO
Narzędzia ułatwiające przyswajanie wiedzy:
- Praktyczne ćwiczenie - przeredagowanie treści strony internetowej zgodnie z wymaganiami SEO
- Case study - analiza efektywności działań SEO dla sklepu internetowego www.jarmarkiswiata.pl z wykorzystaniem Google Analytics
- Zadania problemowe – na podstawie opisu realnych sytuacji uczestnicy wypracowują rekomendowane przez nich rozwiązanie
SEO w praktyce. Serwisy przyjazne wyszukiwarkom.
Miejsce szkolenia: Warszawa.