Sekretariat jest wizytówką firmy, miejscem pierwszego kontaktu decydującym o pierwszym wrażeniu o firmie i ma zasadniczy wpływ na wyobrażenie o niej. Komuś kto przychodzi tu po raz pierwszy, to jak wygląda i jak zachowuje się sekretarka, wiele mówi o reszcie firmy.
Korzyści dla uczestników
- Gruntowne poznanie zasad pracy w nowoczesnym sekretariacie
- Poznanie umiejętności zarządzania własną pracą
- Poznanie reguł profesjonalnego zachowania, dostosowanego do funkcji sekretariatu
Program szkolenia
- Podstawowe role i obowiązki sekretarki
- Funkcja informacyjna sekretariatu
- Organizacja czasu - ustalanie priorytetów
- Różnice: sprawy ważne a pilne
- Organizacja imprezy – check list
- Kompendium sekretariatu i recepcji
- Komputer narzędziem organizacji dokumentów
- Korespondencja firmowa
- Korespondencja elektroniczna
- Komunikaty językowe i sygnały niewerbalne
- Schematy obiegu dokumentów
- Organizacja stanowiska pracy
- Prowadzenie notatek, korespondencji i protokołów w budowaniu kalendarza działań
- Współpraca z działami: udział w organizacji spotkań i obsłudze klientów
- Profesjonalna obsługa klienta bezpośredniego i telefonicznego
- Informacja zwrotna oraz działania podejmowane w wyniku skarg i zażaleń
- Reakcje w sytuacjach konfliktowych a public relations firmy
Metodologia szkolenia
Szkolenie prowadzone jest w formie warsztatów ze starannie dobranymi ćwiczeniami, które utrwalają nabyte umiejętności, jak również pomagają wyeliminować najczęściej popełniane błędy. Wymiana doświadczeń sprzyja analizie własnych zachowań i pozwala znaleźć odpowiednie narzędzia radzenia sobie z najbardziej problematycznymi dla nas sytuacjami.
Szkolenie składa się z następujących elementów:
- Scenki warsztatowe
- Ćwiczenia zespołowe, indywidualne
- Ćwiczenia i gry edukacyjne
- Ćwiczenia wdrażające nowe umiejętności i wiedzę
- Ćwiczenia rozwijające wyobraźnię, myślenie kreatywne
- Case study - studium przypadków
- Budowanie interakcji
- Dyskusje
- Stymulowanie pytań
- Wprowadzenie do zagadnień
- Uzupełnianie wiedzy odpowiednim materiałem
Czas trwania szkolenia 2 dni szkoleniowe