Cel szkolenia
Savoir - vivre zawiera w sobie dwa człony oznaczające: potrafić, umieć - savoir, oraz żyć - vivre. W połączeniu tworzą wyrażenie, które rozumiane jest jako znajomość obyczajów i form towarzyskich, a także jako umiejętność postępowania i radzenia sobie w różnych złożonych sytuacjach życiowych. Dobre obyczaje to nie tylko kwestia tego kto komu się przedstawia pierwszy lub tego kto komu powinien ustąpić miejsca w środkach komunikacji miejskiej. To również kwestia kultury języka, stroju, zachowania przy stole.
Savoir vivre stał się jednym z najważniejszych wyznaczników profesjonalizmu firmy. Umiejętność właściwego zachowania się w każdej sytuacji przestała być już umiejętnością pożądaną, stała się koniecznością. Biznesowy savoir-vivre obowiązuje zarówno podczas spotkań biznesowych jak i towarzyskich, zaś znajomość zasad międzynarodowej etykiety ułatwia odnaleźć się w każdej, nawet najtrudniejszej sytuacji ponieważ klient na równi z kompetencją merytoryczną kontrahenta ceni traktowanie z szacunkiem i uwagą oraz kulturalną obsługę.
Korzyści dla uczestników
- Podstawy zachowania wywołujące planowane dobre wrażenie
- Umiejętność doboru odpowiedniego stroju do okoliczności - znaczenie
- Sztuka prezentacji zgodna z etykietą
- Udoskonalenie komunikacji z klientem poprzez poznanie zasad etykiety
- Poznanie zasad przyjmowania gości w miejscu pracy
- Umiejętność powitania i towarzyszenia klientom w sytuacjach biznesowych
- Bilety wizytowe: właściwy wygląd i wykorzystanie
- Poznanie zasady tworzenia zaproszeń na różne okazje
- Poznanie właściwej organizacji imprez, przyjęcia biznesowego
Szkolenie polecamy dla
Szkolenie polecane dla osób, które występują publicznie, prezentują siebie, swoje firmy i oferty klientom oraz partnerom biznesowym.
Metody pracy, które zastosujemy podczas szkolenia
- Interaktywne warsztaty poprzez dyskusje i inne techniki aktywizujące do nauki
- Inspirujące przykłady i historie nawiązujące do branż, z których są uczestnicy
- Praca indywidualna i zespołowa oraz burza mózgów
- Wykorzystanie prezentacji multimedialnych oraz innych dostępnych narzędzi
Program szkolenia
- Język Savoir-vivre
- wprowadzenie
- w zależności od miejsca (praca / dom)
- rodzaje powitań
- biznes a życie towarzyskie
- Meandry komunikacji
- zasady powitania - przedstaw się, a powiem Ci, kim jesteś
- prawidłowy uścisk dłoni, kontakt wzrokowy
- cztery rodzaje tytułów oraz Pan/i - Ty
- całowanie dłoni - gafy i wypaczenia
- wymiana wizytówek
- punktualność
- pierwsze wrażenie i jego znaczenie w dalszym przebiegu zdarzeń
- Zasady ogólne - co, gdzie, jak i kiedy?
- trendy mody a klasyka
- rodzaje ubiorów i ich kolorystyka
- pory dnia i nocy
- najczęstsze błędy
- Zasady precedencji czyli kto pierwszy i dlaczego
- ustalanie hierarchii osób i pozycji w biznesie
- precedencja na spotkaniach biznesowych w biurze, na przyjęciu i w podróży
- jak sobie radzić w trudnych i niezręcznych sytuacjach
- Wizerunek biznesmena / bizneswomen
- dobre rady
- typy urody i osobowości
- garderoba
- Przyjęcia i spotkania
- rodzaje
- zasady tworzenia zaproszeń
- zajmowanie miejsc w pomieszczeniach
- korzystanie z telefonu
- unikanie niezręcznych sytuacji
- nakrycie, menu, potrawy i alkohole
- Przemówienia i toasty
- jak przemawiać - co warto wiedzieć przed wystąpieniem
- toasty - kiedy, czym je wznosić i na czyją cześć
- odwzajemnianie toastów
- Savoir vivre w negocjacjach
- kilkupłaszczyznowość negocjacji
- szacunek i grzeczność
- znaczenie nienagannej kultury
- Komunikacja internetowa
- zasady e-korespondencji
- potęga jasnego i przejrzystego komunikatu
- e-maile, gadu-gadu i portale dyskusyjne
- Ćwiczenia z wykorzystaniem poznanej wiedzy
- Podsumowanie