Marketing jest jednym z kluczowych czynników sukcesu firmy. Kim są Twoi klienci? Jak możesz do nich dotrzeć? Jakie są ich potrzeby? Jakie produkty i usługi sprzedajesz im, żeby ich zadowolić? Czym wyróżniają się produkty Twojej firmy na tle konkurencji? Strategia marketingowa jest niezbędna, aby firma mogła osiągnąć sukces. W czasie dwudniowego szkolenia "Rola Product Managera w zarządzaniu produktem w firmie" nauczysz się jak przełożyć strategię marketingową na codzienne działania oraz zbudujesz solidne podstawy wiedzy i umiejętności marketingowych.
Korzyści dla uczestników
- Poznanie zasad marketingu
- Jak planować działania marketingowe
- Jak zastosować elementy "4P" (product, price, place i promotion) marketingu mix
- Zdefiniować rynek i grupy docelowe dla swoich produktów
- Jak zastosować teorię i zasady marketingu w swojej codziennej pracy
Program szkolenia
- Analiza rynku
- Analiza konkurencji
- Analiza substytutów
- Analiza klientów
- Tworzenie grup docelowych
- Analiza sytuacji
- Analiza potrzeb klienta indywidualnego i instytucjonalnego
- Metody zaspokajania potrzeb klientów
- Wykorzystanie badań marketingowych
- Kreowanie nowych potrzeb - edukacja klienta
- Strategie wchodzenia na nowe rynki
- Strategia firmy a strategia produktu
- Ocena stopnia zaspokojenia potrzeb klientów
- Analiza obszarów wartości produktu dla firmy i dla klienta
- Planowanie
- Zarządzanie cyklem życia produktu
- Segmentacja rynku
- Procedura wprowadzania produktu na rynek
- Ustalanie ceny produktu
- Analizy portfelowe - zarządzanie portfelem produktów
- Komunikacja i promocja
- Tworzenie strategii komunikacyjnej dla produktów
- Formułowanie przekazu
- Kanały komunikacji B2B i B2C
- Tworzenie promotion-mix
- Organizacja i ewaluacja
- Zadania product managera
- Techniki organizacji pracy przy zarządzaniu produktem
- Dokumentowanie działań
- Budowa kanałów dystrybucji na rynku B2B i B2C
- Zadania Product Managera w codziennej praktyce (podsumowanie)
- Opracowywanie, wdrażanie i koordynowanie realizacji planów marketingowych
- Określanie: koncepcji pozycjonowania, grup docelowych, form promocji konsumenckich, poziomu cen produktów
- Inicjowanie i opracowywanie koncepcji nowych produktów
- Analizowanie informacji na temat sprzedaży, rentowności produktów, potrzeb rynku, konkurencji
- Zarządzanie budżetem (na promocje) dla podległych kategorii produktów
- Prognozowanie popytu na zarządzane produkty
- Określanie potrzeb konsumentów, trendów na podstawie wyników badań rynkowych, informacji od dystrybutorów
- Monitorowanie działań konkurencji, analiza portfolio produktowego
- Wspólnie z Działem Sprzedaży planowanie i przeprowadzanie działań wspierających widoczność produktów na półce i ich rotacje oraz działań bezpośrednio wspierających sprzedaż (promocje)
- Przygotowywanie i prowadzenie szkoleń produktowych
Metodologia szkolenia
Szkolenie charakteryzuje się doborem zróżnicowanych metod dydaktycznych w celu jak najlepszego przyswojenia wiedzy przez uczestników. Partie wykładowe połączone będą z krótkimi ćwiczeniami dającymi możliwość doświadczenia treści teoretycznych w praktyce i lepszego zapamiętania omawianej wiedzy. Treści merytoryczne, jak i metodyka szkolenia są każdorazowo dostosowywane do omawianych zagadnień i problemów. Osobowość trenera gwarantuje uczestnikom wysoką dynamikę szkolenia, interaktywny sposób przekazu wiedzy teoretycznej i praktycznej, żywą reakcję na zgłaszane problemy czy sugestie. Trener buduje atmosferę otwartości i zaufania, co pozwala optymalnie zaktywizować grupę do nauki, a połączenie doświadczenia trenerskiego i menedżerskiego pozwala trenerowi wysoce zmotywować uczestników szkolenia do dalszego rozwoju własnego i na rzecz swojej firmy.
Zajęcia prowadzone są przy pomocy aktywizujących metod partycypacyjnych. Warsztaty oparte są na ćwiczeniach praktycznych, prezentacjach i dyskusjach. Szkolenie skupi się przede wszystkim na trenowaniu i udoskonalaniu umiejętności poprzez zastosowanie metody treningowo – warsztatowej, aktywizującą uczestników m.in. poprzez:
- Ćwiczenia symulacyjne rozwijające wyobraźnię, myślenie kreatywne
- Ćwiczenia wdrażające nowe umiejętności i wiedzę
- Zespołowe rozwiązywanie problemów, dyskusje grupowe
- Komentarze trenerskie
- Burza mózgów
- Analizy SWOT posiadanych umiejętności dotyczących omawianych zagadnień
- Testy, kwestionariusze
- Studia przypadków
- Testy diagnostyczne
- Projektowanie rozwiązań
- Budowanie interakcji
Czas trwania szkolenia 2 dni szkoleniowe