Cel szkolenia
Celem szkolenia jest zapoznanie się z problematyką przeprowadzania transakcji kupna/ sprzedaży z udziałem konsumentów, w szczególności z zagadnieniami dotyczącymi praw i obowiązków oraz zakresu odpowiedzialności sprzedawcy w związku z reklamacją towaru/usługi.
Uczestnicy
- Zapoznanie się z sytuacją prawną sprzedawcy w relacji sprzedawca/kupujący-konsument na gruncie polskiego prawa;
- Nabycie praktycznej wiedzy jak postępować w sytuacji złożenia przez klienta/konsumenta reklamacji towaru/usługi;
- Podniesienie kultury sprzedaży.
Program
1. Sprzedaż konsumencka -zagadnienia ogólne:
- uwagi wstępne - sprzedaż konsumencka a umowa sprzedaży w kodeksie cywilnym;
- zasada „lex specialis derogat lex generalis";
- pojęcie konsumenta na gruncie prawa polskiego
- zakres stosowania ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej;
- zawarcie umowy sprzedaży
2. Pojęcie wady i ich rodzaje:
- rodzaje wad rzeczy;
- uwarunkowania odpowiedzialności sprzedawcy
- wiedza o wadzie;
- akty staranności
3. Realizacja reklamacji
- Pojęcia rękojmii, gwarancji i odpowiedzialności sprzedawcy z tytułu niezgodności towaru z umową;
- prawa i obowiązki kupującego;
- prawa i obowiązki sprzedawcy;
- roszczenia odszkodowawcze
4. Zakres odpowiedzialności sprzedawcy z tytułu niezgodności towaru z umową:
- granice umownego modyfikowania odpowiedzialności;
- gwarancja komercjalna;
- roszczenia regresowe sprzedawcy
5. Odpowiedzialność sprzedawcy za produkt niebezpieczny
- pojęcie produktu niebezpiecznego i podmioty odpowiedzialne;
- zakres odpowiedzialności sprzedawcy za produkt niebezpieczny.
Metody
Problemowo-opisowa prezentacja zagadnień, uwzględniająca ocenę potrzeb szkoleniowych uczestników. Sposób prowadzenia zajęć, według metody „od ogółu do szczegółu", z uwzględnieniem problemów występujących w związku z bieżącą interpretacją terminów ustawowych.