Szkolenie jest skierowane do osób, które pracują w zespołach składających się z kobiet i mężczyzn, a szczególnie do menedżerów kierujących osobami płci przeciwnej oraz do wszystkich zainteresowanych rozwijaniem swoich kompetencji interpersonalnych.
Po szkolenia uczestnicy będą potrafili:
- skutecznie, osiągać cele w negocjacjach z różnymi osobami
- sprawnie się porozumiewać w zespołach mieszanych i eliminować szum informacyjny
- zapobiegać i neutralizować konflikty oraz polepszyć atmosferę w pracy
- odpowiadać stosownie do percepcji i oczekiwań drugiej strony
- właściwie przekazywać prośby, polecenia i uzyskiwać niezbędne informacje
Dostaną też odpowiedzi na poniższe pytania:
- Na czym polegają różnice w stylu konwersacyjnym kobiet i mężczyzn.
- Jak bezkonfliktowo współpracować z osobami przeciwnej płci?
- Jaka wiedza i umiejętności potrzebne są kobiecie, aby skutecznie zarządzać zespołem, w którym przeważają mężczyźni?
- O czym powinien pamiętać mężczyzna, pracując w zespole składającym się z kobiet?
Uczestnicy szkolenia będą też mogli uzyskać poprawę jakości swoich relacji w życiu prywatnym.
Celem szkolenia jest uzyskanie wiedzy oraz praktycznych umiejętności w zakresie:
- psychologii funkcjonowania kobiet i mężczyzn w konflikcie;
- różnic w strategiach podejmowania decyzji przez obie płcie;
- odmienności w sposobach przekazywania informacji przez kobiety i mężczyzn;
- odmiennych sposobów zachowania się obu płci w trudnych sytuacjach;
- kierowania zespołami składającymi się w większości z przedstawicieli przeciwnej płci niż szef;
- typowych konwencji i strategii w relacjach kobiet i mężczyzn.
PROGRAM SZKOLENIA:
1. Męskie i kobiece stereotypy zagrażające dobrej współpracy:
- cechy mężczyzn - cechy kobiet;
- zachowania charakterystyczne dla każdej z płci;
- kobiety i mężczyźni w okowach norm społecznych;
- stereotypy w osobistych doświadczeniach;
- skutki działania stereotypów dla funkcjonowania zespołów i firm;
2. Jakie reguły gry rządzą w świecie męskim a jakie w kobiecym i co z tego wynika:
- główna zasada świata kobiet kontra główna zasada świata mężczyzn;
- waga statusu a waga relacji w świecie kobiet i mężczyzn;
- rola różnych typów informacji w relacjach kobiet i mężczyzn;
- różnice w zachowaniach kobiet i mężczyzn w trudnych sytuacjach;
- style komunikacji kobiet i mężczyzn w zależności od sfery;
- męskie i kobiece wzorce prowadzenia dyskusji oraz ich efekty.
3. Style podejmowania decyzji, kierowania ludźmi i rozgrywania konfliktu w zależności od płci:
- kobiecy a męski styl podejmowania decyzji – współpraca i rywalizacja;
- wydawanie poleceń i wyrażanie swoich opinii według kobiet i według mężczyzn;
- konwencjonalna agresja a konwencjonalna uprzejmość;
- przyznanie się do winy, wzięcie odpowiedzialności, przepraszanie a kwestie statusu i relacji w świecie kobiet i mężczyzn;
- kobiecy a męski styl zarządzania w nowoczesnym biznesie.
4. Budowanie skutecznej strategii współpracy między kobietami i mężczyznami.