Szkolenie przygotowuje hostessy do profesjonalnej obsługi każdego typu klienta i imprezy.
Uczestnicy poznają znajomość obyczajów i form towarzyskich oraz umiejętność postępowania i radzenia sobie w różnych złożonych sytuacjach życiowych i zawodowych. Dobre obyczaje to nie tylko kwestia tego kto komu się przedstawia pierwszy lub tego kto komu powinien ustąpić miejsca w środkach komunikacji miejskiej. To kwestia kultury języka, stroju, zachowania przy stole i wielu innych elementów. Umiejętność właściwego zachowania się w każdej sytuacji przestała być już umiejętnością pożądaną, stała się koniecznością. Język Savoir-vivre obowiązuje zarówno podczas spotkań biznesowych jak i towarzyskich, zaś znajomość zasad międzynarodowej etykiety ułatwia odnaleźć się w każdej, nawet najtrudniejszej sytuacji ponieważ klient na równi z kompetencją merytoryczną kontrahenta ceni traktowanie z szacunkiem i uwagą oraz kulturalną obsługę.
Niniejsze szkolenie ma na celu nauczyć uczestników m.in swobody prezentacji, komunikacji i wystąpień przed publicznością oraz umiejętnego używania sztuki perswazji w celu świadomego kształtowaniu swojego wizerunku jak i firmy którą się prezentuje. Wzmocni silne strony każdej hostessy i pomoże w korekcie postaw niepożądanych tak aby to jak mówi i to co robi zawsze odbywało się przy uwzględnieniu najwyższych standardów obsługi klienta.
Korzyści dla uczestników
- Pozyskanie umiejętności nawiązywania profesjonalnej rozmowy oraz zachowania się w towarzystwie z różnymi typami klientami z elementami savoir-vivre;
- Umiejętne zachowanie się podczas każdego typu promocji, imprez spotkań biznesowych, forum, eventów itp;
- Sposoby unikania "gafy" towarzyskiej;
- Podstawy zachowania wywołujące planowane dobre wrażenie;
- Umiejętność doboru odpowiedniego stroju i fryzury do okoliczności;
- Sztuka prezentacji czyli jak przykuwać uwagę?;
- Udoskonalenie komunikacji z klientem poprzez poznanie zasad etykiety;
- Poznanie zasad przyjmowania gości podczas bankietów;
- Umiejętność powitania i towarzyszenia klientom w sytuacjach biznesowych;
- Poznanie właściwej organizacji imprez, przyjęcia biznesowego;
- i wiele innych.
Szkolenie polecamy dla
Szkolenie polecane dla osób które występują publicznie, prezentują siebie jak i produkty oraz usługi. Szczególnie dedykowane dla Hostess.
Metody pracy, które zastosujemy podczas szkolenia
- Interaktywne warsztaty poprzez dyskusje i inne techniki aktywizujące do nauki;
- Inspirujące przykłady i historie nawiązujące do branż, z których są uczestnicy;
- Praca indywidualna i zespołowa oraz burza mózgów;
- Wykorzystanie prezentacji multimedialnych oraz innych dostępnych narzędzi;
- Praca z kamerą video, rejestrująca i pozwalająca na bieżąco analizować zachowania uczestników i modyfikować je na poprawne.
Program szkolenia
- Profesjonalny wizerunek Hostessy:
- jak się dobrze zaprezentować (garderoba, makijaż i fryzura);
- jak wyglądać profesjonalnie: typy urody i osobowości, dobre rady;
- komunikacja wizualna: co komunikujemy swoim ubiorem, fryzurą, makijażem;
- komunikacja werbalna: głos, jego natężenie, sposoby wyrażania emocji;
- kultura osobista;
- jak unikać błędów?
- Umiejętność komunikowania się. Dlaczego ludzie nas słuchają?
- co lubimy, a czego nie lubimy w mówcy;
- co ludzie zapamiętują z usłyszanych informacji;
- dlaczego ważna jest konieczność poznania odbiorcy?
- jak można rozpoznać typ odbiorcy?
- autoprezentacja: głośność, tempo, artykulacja, modulacja, poprawna wymowa;
- mowa ciała – spójność komunikatu werbalnego z niewerbalnym;
- jakimi środkami możemy wpłynąć na zainteresowanie słuchaczy?
- pierwsze wrażenie i jego znaczenie w dalszym przebiegu zdarzeń.
- Zasady precedencji czyli kto pierwszy i dlaczego?
- ustalanie hierarchii osób i pozycji w biznesie;
- precedencja na spotkaniach biznesowych, na przyjęciu i w podróży;
- jak sobie radzić w trudnych i niezręcznych sytuacjach.
- Pierwsze wrażenie:
- skupienie uwagi;
- dostosowanie do odbiorcy;
- rodzaje argumentów – konieczność dopasowywania ich do treści przekazu i odbiorcy.
- Techniki zadawania pytań i udzielania odpowiedzi:
- rodzaje pytań pojawiających się w trakcie prezentacji;
- rola pytań;
- odpowiedź na obiekcje;
- radzenie sobie z odmową;
- profilaktyka sytuacji konfliktowych.
- Przyjęcia i spotkania:
- rodzaje;
- zajmowanie miejsc w pomieszczeniach;
- korzystanie z telefonu;
- unikanie niezręcznych sytuacji;
- nakrycie, menu, potrawy i alkohole.
- Prezenter i odbiorca prezentacji:
- określenie oczekiwań i nastawienia;
- podejście własne do prezentowania produktów;
- dlaczego warto być profesjonalistą;
- oczekiwania zlecającego prezentację;
- czynniki wpływające na odbiór.
- Trema jako efekt stresu:
- wpływ samooceny i poziomu aspiracji na przeżywanie stresu;
- stresory – ćwiczenie;
- sposoby szybkiego rozładowania napięcia przed prezentacją;
- elementy treningu relaksacyjnego;
- przygotowanie prezentacji.
- Ćwiczenia z wykorzystaniem poznanej wiedzy - Prezentacje uczestników szkolenia.
- Podsumowanie i zakończenie.