Profesjonalna asystentka to prawa ręka szefa. Musi nieraz umieć wyprzedzać jego myśli i zamierzenia. Jej praca wymaga profesjonalnego słuchania i interpretowania wypowiedzi podczas konferencji i narad. Musi też umieć "chronić" swojego szefa przed niechcianymi gośćmi.
Korzyści dla Uczestników szkolenia:
Zdobyta podczas szkolenia wiedza i umiejętności pozwolą Paniom lepiej planować, organizować i efektywniej wykorzystywać czas, właściwie dobierać metody, techniki i formy komunikowania się oraz skutecznie działać w sytuacjach trudnych. Wiedza, jak zachowywać się zgodnie z zasadami savoir vivre, jak wykonywać sprawniej i efektywniej rozmowy telefoniczne, jak pisać dokumenty i sprawnie organizować prace biura wpłynie bezpośrednio na jakość i styl pracy oraz pozytywny wizerunek firmy w oczach klientów.
Metody pracy jakie stosujemy podczas szkolenia:
Szkolenie prowadzone jest w formie warsztatów, podczas których rozwiązywane są problemy, z jakimi, na co dzień może spotkać się asystentka / sekretarka. Zajęcia prowadzone są również przez:
- Profesjonalną wizażystkę, absolwentkę Brytyjsko Holenderskiej Szkoły Wizażu Shape of Beauty. Współpracowała przez wiele lat ze znanym wizażystą Sergiuszem Osmańskim.
- Wieloletnią menadżer jednej z renomowanych restauracji i hoteli krakowskich, odpowiedzialną za organizację i obsługę przyjęć dla VIP, ambasadorów i głów państw.
Szkolenie szczególnie polecamy dla:
Szkolenie polecane jest dla asystentek / sekretarek, zarówno ze stażem zawodowym jak i dopiero rozpoczynających prace na tym stanowisku oraz dla wszystkich osób zajmujących się na co dzień obsługą biura.
Program szkolenia:
- Sekretarka/asystentka jako "uosobienie" misji firmy
- "Niby drobiazg, a ..." czyli papieros, guma do żucia itp.
- Reguły prowadzenia rozmowy.
- Niepożądane nawyki w rozmowie.
- Mowa oficjalna a mowa potoczna.
- Poprawność języka i jej doskonalenie (gramatyka, stylistyka, akcent).
- Umiejętność słuchania - kontakt wzrokowy i słuchowy.
- Notowanie.
- Co mówimy słowami, a co gestem, mimiką, strojem?
- Elegancja w miejscu pracy
- Ogólne zasady stylizacji (zasady kolorystyki w ubraniu, charakter ubrania, ubiór na różne okazje).
- Kolorystyka - pojęcia ogólne.
- Zasady makijażu klasycznego (makijaż naturalny).
- Kontakty interpersonalne szef - sekretarka/asystentka
- Umiejętne przekazywanie poleceń szefa innym pracownikom - lojalność wobec przełożonego.
- Współpraca z szefem - prowadzenie terminarza szefa - ustalanie spotkań.
- Asystentka/sekretarka jako potencjalne źródło nieformalnej informacji - jak uniknąć niepotrzebnych konfliktów.
- Etyka zawodowa sekretarki/asystentki.
- Sprawna komunikacja z klientem, współpracownikami i szefem
- Rozwijanie precyzji w komunikacji.
- Techniki poprawiające porozumiewanie się.
- Bariery komunikacyjne i sposoby ich likwidowania.
- Obsługa interesantów w kontakcie bezpośrednim
- Przyjmowanie gości i interesantów w sekretariacie i gabinecie szefa.
- Przywitanie i przyjęcie gościa.
- Kreowanie odpowiedniego wrażenia i klimatu rozmowy.
- Savoir-vivre w gabinecie dyrektora.
- Telemarketing w wykonaniu sekretarki / asystentki
- Komunikacja przez telefon.
- Dobre maniery "telefoniczne".
- Przyjmowanie telefonów od klientów: zasady przedstawiania się, rozpoznanie sytuacji, wymiana informacji, odpowiednie argumentowanie, wyjaśnianie zastrzeżeń.
- Prowadzenie rozmowy telefonicznej wychodzącej.
- Trudne sprawy i kłopoty telefoniczne.
- Radzenie sobie ze stresem
- Jakie są najczęstsze źródła stresu zawodowego.
- Jak radzić sobie w trudnych sytuacjach.
- Jak sprawić, żeby stres nas mobilizował.
- Redukowanie stresu poprzez aktywny relaks.
- Reguły obyczajowe związane z:
- Powitaniem.
- Przedstawianiem.
- Tytułowaniem.
- Pierwszeństwem.
- Samochodem.
- Precedencja - jej zasady i rola w życiu zawodowym.
- Prowadzenie korespondencji biurowej
- Analiza korespondencji (m.in. termin odpowiedzi).
- Klasyfikacja dokumentów - korespondencja poufna.
- Zasady sporządzania pism.