Szkolenie dedykowane jest zarówno dla osób planujących znaleźć zatrudnienie w charakterze sekretarki lub asystentki, jak i osób, które już pracują na tych stanowiskach, zainteresowanych podnoszeniem swoich kwalifikacji.
Celem szkolenia jest przekazanie wiedzy specjalistycznej oraz praktycznych umiejętności, które pozwolą uczestniczkom na profesjonalne realizowanie powierzonych zadań. Na szkoleniu poruszone będą zagadnienia dotyczące między innymi: organizacji czasu i pracy, sprawnej komunikacji, zachowania się w trudnych sytuacjach.
Atrakcyjnym modułem kursu jest część dotycząca budowania profesjonalnego wizerunku, które przeprowadzone będzie przez profesjonalną wizażystkę.
Program szkolenia
1.Rola asystentki/sekretarki w firmie
- Profil idealnej sekretarki - wymagane kompetencje i umiejętności
- Obowiązki i zadania asystentki/sekretarki
- Moje miejsce pracy - jak je zorganizować i jak sprawnie nim zarządzać?
2.Organizacja pracy - podstawowe obowiązki administracyjno - biurowe
- Organizacja sekretariatu
- Zarządzanie dokumentacją firmową
- Skuteczne zarządzanie korespondencją przychodzącą w firmie
- Tworzenie korespondencji wychodzącej
- Przepływ informacji w zarządzaniu biurem
- Organizacja zebrań, spotkań i konferencji
3.Zarządzanie czasem
- Ustalanie celów, planowanie zadań, ustalanie priorytetów
- Podejmowanie decyzji
- Przydatne techniki i narzędzia planowania czasu
4.Asystentka/sekretarka - profesjonalny wizerunek firmy
- Strój i makijaż biznesowy
- Autoprezentacja - świadome kreowanie wizerunku
5. Komunikacja w zawodzie asystentki
- Komunikacja werbalna i niewerbalna
- Bariery i ograniczenia w komunikacji
- Zasady skutecznej komunikacji
- "Profesjonalna" asertywność
6. Etykieta biznesu w pigułce
- Zasady precedensji - przedstawianie, tytułowanie
- Zasady zachowania w sytuacjach biznesowych
Harmonogram szkolenia 2 dni szkoleniowe - 16 godzin