Program szkolenia
1. Nieświadomy umysł - drzemiąca siła do wykorzystania
2. Trzy typy osobowościowe - wzrokowcy, słuchowcy i kinestycy, czyli w jaki sposób odbieramy otaczającą nas rzeczywistość i jak komunikujemy się z otaczającym nas światem.
3. Predykaty w praktyce
4. Zaprogramowany świat, czyli poznanie typowych metafiltrów odpowiedzialnych m. in. za naszą motywację do podejmowania decyzji (np. o zakupie):
- Autorytet wewnętrzny - autorytet zewnętrzny
- Ja - inni
- Podobieństwa - różnice
- Do (dążenie) - od (unikanie)
- Opcje - procedury
- Ogólny - szczegółowy
5. Jak nie obudzić strażnika, czyli sprzedać nie sprzedając:
- Presupozycje odnoszące się do procesów myślowych
- Pozorny wybór
- Presupozycje dotyczące przymiotników i przysłówków oraz stopniowania
- Presupozycje dotyczące czasu
- Implikacje z użyciem czasu
- Implikacje z użyciem słowa "podczas, w trakcie" oraz "im...tym"
- Implikowana jednoczesność
- Implikowany skutek
- Równoważnik kompleksowy
- Metafory i cytaty
6. Podstawowe reguły wpływu społecznego, a techniki perswazyjne jako ich pochodna:
- Reguła wzajemności
- Zasada kontrastu
- reguła niedostępności
- Reguła społecznego dowodu słuszności
- Reguła lubienia i sympatii
- Reguła autorytetu
- Reguła zaangażowania i konsekwencji
7. Techniki zwiększające skuteczność sprzedaży:
- Z dobroczyńcy - żebrak
- Drzwiami w twarz
- Stopa w drzwiach
- Ukryte koszty
- Marchewka i kij
8. Struktura skutecznego tekstu perswazyjnego
- Nadawca
- Nagłówek
- Pierwszy akapit
- Tekst główny
- Żądanie akcji
- Podpis
- Formularz
9. Perswazja w komunikacji niewerbalnej, czyli co mówi nasze ciało i jak to skutecznie wykorzystać w relacjach handlowych?
- Wygląd osobisty
- Postawa ciała
- Kontakt wzrokowy
- Gestykulacja
- Uścisk dłoni
- Operowanie przestrzenią
10. Manipulowanie w celu pozyskania zamierzonego efektu w relacji z Klientem, a sztuka budowania długofalowych relacji z Klientem.