PPM „Professional Purchasing Management”
Rozumiejąc Państwa potrzeby ograniczenia czasu szkolenia do minimum oraz znając obecne uwarunkowania gospodarcze, proponujemy połączenie dwóch naszych modułów dotyczących zaopatrzenia – Operacyjne Zarządzanie Zakupami i Zarządzanie Zakupami Strategicznymi w jeden moduł 2-dniowy -
Profesjonalne Zarządzanie Zakupami - podejście operacyjne i strategiczne, na którym omówimy wszystkie istotne aspekty z obu modułów.
Dla kogo dedykowane są poniższe szkolenia: zaopatrzenie, logistyka, zakupy.
PPM - Profesjonalne Zarządzanie Zakupami- podejście operacyjne i strategiczne
Szkolenia z obszaru zakupów (Profesjonalne Zarządzanie Zakupami - podejście operacyjne i strategiczne) obejmują najważniejsze zagadnienia dotyczące zakupów zarówno operacyjnych - jako części zintegrowanego łańcucha dostaw jak i zakupów strategicznych (Procurement) – jako realizacji strategii firmy w zakupach wewnątrz i na zewnątrz firmy. Poruszane tematy omawiają zaopatrzenie, prawidłowe budowanie i zarządzanie zakupami jako integralną część całego przepływu materiałowego w firmie w taki sposób, aby uczestnik szkolenia mógł wynieść teoretyczną i praktyczną wiedzę z tematów Purchasing Management - zarządzanie zakupami. Szkolenia te, pozwolą Państwu wybrać kluczowe aspekty zarządzania zakupami do wdrożeń lub usprawnień w Państwa firmach.
Główne cele szkolenia:
-
Zdefiniowanie Zarządzania Zakupami w firmie, ich pozycjonowanie w procesie decyzyjnym i określenie wpływu i odpowiedzialności na wyniki firmy
-
Charakterystyka powiązań z powszechnie uznanymi systemami Zarządzania Jakością
-
Określenie zakresu przebiegu informacji w firmie, niezbędnej dla prawidłowego funkcjonowania całego łańcucha dostaw
-
Zrozumienie roli planowania/prognozowania na poprawność realizowanych zakupów
-
Omówienie wpływu sformalizowanych procesów, procedur i instrukcji na efektywność zakupów
-
Wpływ zakupów na zarządzanie zapasami. Metody pomiarów i kontroli
-
Podkreślenie możliwości wpływu zakupów na jakość obsługi klienta
-
Zdefiniowanie roli selekcji i doboru Dostawców
-
Omówienie prawidłowości procesu ofertowego, kryteria wyboru ofert, negocjacji ofertowych
-
Wybór najlepszych strategii logistycznych (JIT, KANBAN, VMI/SMI)
-
Kontrakty. Negocjacje kontraktów i ich zapisy
-
Zarządzanie kontrolą kosztów
-
Wsparcie dla firmy przy korzystaniu z rozwiązań zewnętrznych, standaryzacji, optymalizacji
Na Państwa życzenie, przy zebraniu się grupy szkoleniowej możemy zorganizować s zkolenia z zarządzania zakupami, w wersji dedykowanej dla Państwa firmy; mogą one stanowić program podstawowy połączonych zakupów (operacyjnych i strategicznych), bądź mogą być przeprowadzone jako dwa osobne szkolenia. Zaopatrzenie (działy zakupów, aprowizacji itp) w zależności od podziału obowiązków może być zainteresowane poszczególnymi zagadnieniami tylko jednego z modułów lub obu - w przypadku połączenia w jednym dziale działań zarówno operacyjnych jak i strategicznych.
PPO - Operacyjne Zarządzanie Zakupami
Szkolenia z zakupów operacyjnych. Główne tematy sesji:
-
Zarządzanie Zakupami a tradycyjne „Zaopatrzenie”
-
Wpływ Zarządzania Zakupami na decyzje strategiczne w firmie
-
Podział na Zakupy Operacyjne i Taktyczne/Strategiczne
-
Korelacja nowoczesnego Zarządzania Zakupami z powszechnie znanymi Systemami Zapewnienia Jakości / Zarządzania Jakością
-
Wpływ Zarządzania Zakupami na zewnętrzne i wewnętrzne możliwości standaryzacji, konsolidacji, outsourcingu, partnerstwa i kooperacji
-
Wpływ Zarządzania Zakupami na najważniejsze wskaźniki w firmie
-
Prognozowanie i cykl planowania
-
Parametryzowanie systemu (np. MRPII, ERP) i kontrola zmian
-
Rodzaje i metody generowania zapotrzebowania
-
Przebieg zakupów operacyjnych
-
Zarządzanie Zapasami i ich optymalizacja
-
Wskaźniki zakupów operacyjnych jako parametry miary ich efektywności
-
Obowiązki kupców operacyjnych pod kątem współpracy z pozostałą częścią firmy
PPS - Strategiczne Zarządzanie Zakupami
Szkolenia z zakupów strategicznych.Główne tematy sesji:
-
Rola Procurement w Firmie i wsparcie dla realizacji Strategii / kierunku działań firmy
-
Weryfikacja rynku. Wybór strategii działania dostosowanej do możliwości rynku
-
Pre-selekcja, selekcja i wybór Dostawców
-
Podział Dostawców. Strategia działania
-
Szczegółowy proces audytu Dostawcy
-
Okresowa ocena Dostawcy. Wymagania firmy i norm Systemu zarządzania Jakością
-
Przebieg procesu ofertowego
-
Negocjacje
-
Kontrakty. Negocjacje, reguły, kryteria akceptacji zapisów
-
Zarządzanie wdrażaniem najlepszych rozwiązań logistycznych
-
Zarządzanie kosztami. Koncepcja Total Cost
-
Specyfikacje produktowe