W kursie przedstawionych zostało kilka prostych narzędzi i ogólnych tendencji, które mogą pomóc w zarządzaniu firmami. Zamiarem autorów było również uwrażliwienie uczestników kursu na psychologiczne aspekty zarządzania ludźmi.
Zawartość kursu skonstruowana jest tak, aby unaocznić uczestnikom kursu pewne czynniki związane z metodyką wprowadzania zmian, ale w odniesieniu do miękkich aspektów zarządzania potencjałem ludzkim, takich jak obawy ludzi czy opór wobec zmian. Skuteczne wprowadzenie zmian czy przeciwdziałanie kryzysowi w organizacji nie wiąże się bowiem tylko z twardą metodologią, ale także ze zmianą postaw pracowniczych czy wzorców zachowań.
Po ukończeniu kursu uczestnicy nie staną się automatycznie specjalistami do spraw zarządzania ludźmi w kryzysie i w czasie zmiany, jednak z pewnością podniosą swoją wiedzę i umiejętności związane z tym tematem.
Cel kursu:
Po ukończeniu kursu student będzie:
- umiał rozpoznać najczęściej pojawiające się tendencje w czasie kryzysu i zmiany,
- znał możliwe reakcje pracowników na kryzys i zmianę,
- rozpoznawał symptomy kryzysu i zmiany w otoczeniu oraz w samej firmie,
- umiał zaplanować wyjście z kryzysu,
- umiał zaplanować zarządzanie zmianą w firmie,
- lepiej uświadamiał sobie znaczenie różnic indywidualnych u pracowników w czasie kryzysu i zmiany.
Zawartość kursu:
- Kryzys i zmiana w organizacji
- Strategia wprowadzania zmian i zażegnania kryzysu
- Psychologia zmiany i kryzysu
- Zmiana zaczyna się od ciebie
- Ludzie w trakcie zmian i kryzysów
- Aspekty zarządzania potencjałem ludzkim w czasie kryzysu i zmiany
Czas trwania: 8 tygodni