Podyplomowe Zarządzanie organizacjami ochrony zdrowia - Zaoczne

Bezpośredni kontakt z przedstawicielem Wyższa Szkoła Menedżerska w Warszawie

Aby się skontaktować, należy najpierw zaakceptować Politykę prywatności

Szczegóły Podyplomowe Zarządzanie organizacjami ochrony zdrowia - Zaoczne - Warszawa - Mazowieckie

  • Cele
    Głównym celem dydaktycznym Studium jest przekazanie uczestnikom procesu nauczania aktualnej wiedzy o uwarunkowaniach efektywnego zarządzania zakładami opieki zdrowotnej w okresie przekształceń strukturalnych i własnościowych oraz o przygotowywanych programach reform systemu opieki zdrowotnej.
  • Profil słuchacza / wymogi
    Studium adresowane jest do osób zajmujących aktualnie stanowiska kierownicze w szpitalach i innych publicznych i niepublicznych jednostkach organizacyjnych systemu opieki zdrowotnej oraz w zakładach opiekuńczo leczniczych (dyrektorzy szpitali i ich zastępcy, dyrektorzy medyczni, dyrektorzy zakładów opieki zdrowotnej, kierownicy działów, poradni, naczelne pielęgniarki z wyższym wykształceniem ) a także tych osób, które przygotowują się do objęcia tych stanowisk. Uczestnikami Studium mogą i powinny być również osoby związane z ochroną zdrowia, zatrudnione w zakładach ubezpieczeniowych., Centrali i Oddziałach NFZ oraz terenowych organach administracji rządowej i samorządowej.
  • Szczegółowe informacje
    Zakres tematyczny


    I. System opieki zdrowotnej     
      1. Istota i definicje zarządzania     
      2. Ewolucja systemów opieku zdrowotnej w Polsce oraz Unii Europejskiej     
      3. Źródła i metody finansowania opieki zdrowotnej         
    II. Organizacja i funkcjonowanie ZOZ
      1. Typologia, organizacja i funkcje zakładów opieki zdrowotnej ze szczególnym uwzględnieniem szpitali i kierunki ich restrukturyzacji     
      2. Zarządzanie jakością (akredytacja, ISO, TQM)     
      3. Przekształcenia zakładów (spółki prawa handlowego, spółki pracownicze, prywatyzacja)
      3. Biznes plan     
    III. Racjonalizacja zarządzania personelem w ZOZ     
      1. Znaczenie czynnika ludzkiego w organizacji     
      2. Cele i metoda przeglądów zatrudnienia     
      3. Wartościowanie pracy dla potrzeb racjonalizacji systemów płacowych
      4. Ocenianie pracowników za dobre wyniki pracy     
      5. Prawo pracy z uwzględnieniem dyrektyw UE     
      6. Motywacja a efektywność pracy ludzkiej     
      7. Zasady negocjacji     
    IV. Rynek usług medycznych     
      1. Strategia działania na rynku usług medycznych     
      2. Metody analizy rynku usług medycznych     
      3. Formy i metody marketingu usług medycznych     
      4. Zasady i metody outsourcingu     
      5. Metody oceny przedsięwzięć inwestycyjnych     
      6. Współpraca z bankami, zdolność kredytowa zakładu, zamówienia publiczne     
    V. Zarządzanie finansami ZOZ     
      1. Budżetowanie szpitala     
      2. Analityczny rachunek wyników ze wskazaniem sald pośrednich i zarządzanie finansami     
      3. Bilans funkcjonalny, badanie źródeł finansowania majątku szpitala i elementy sp-ania z przepływu środków finansowych     
      4. Analiza wskaźnikowa     
      5. Gospodarowanie majątkiem szpitala    

Inne informacje związane z administracja przychodni

Używamy ciasteczek własnych oraz ciasteczek stron trzecich w celu doskonalenia naszych usług.
Kontynuując przeglądanie strony, automatycznie wyrażasz zgodę na wykorzystanie ciasteczek.
Zobacz więcej  |