Szczegóły Podyplomowe Studium Public Relations - Zaoczne - Warszawa - Mazowieckie
-
Cele
Celem studiów jest wszechstronne przygotowanie słuchaczy do realizowania zadań z zakresu public relations w zmieniającym się otoczeniu organizacji. Kształcenie obejmuje nie tylko podstawową wiedzę teoretyczną z zakresu public relations, komunikowania społecznego, marketingu i zarządzania, ale umożliwia także nabycie i doskonalenie praktycznych umiejętności kształtowania pozytywnych relacji z różnorodnymi grupami otoczenia (np. media, inwestorzy, społeczność lokalna, decydenci, pracownicy). Podczas studiów słuchacze zapoznają się z bogatym instrumentarium PR stosowanym w biznesie, polityce, administracji publicznej i organizacjach non-profit, uczą się, między innymi, jak przygotować, zrealizować i ocenić efektywność kampanii PR-owych, jak zarządzać komunikacją w sytuacji kryzysowej, jak przygotować materiały dla mediów lub wystąpienia publiczne.
-
Profil słuchacza / wymogi
Podyplomowe Studium Public Relations adresowane jest do aktualnych i przyszłych pracowników wyspecjalizowanych agencji PR, agencji reklamowych, promocyjnych i „eventowych”, a także do aktualnych lub przyszłych pracowników działów promocji, komunikowania i marketingu w przedsiębiorstwach i instytucjach publicznych.
-
Szczegółowe informacje
Podyplomowe Studium Public Relations
Studia są prowadzone we współpracy z Agencją Public Pelations ComPress S.A., w dwóch wersach językowych polskiej i angielskiej.
Tematyka i organizacja zajęć: Program obejmuje 180 godzin zajęć dydaktycznych, realizowanych w formie interaktywnych wykładów, seminariów i warsztatów. Tematyka zajęć profilowana jest przez potrzeby współczesnego rynku usług PR i obejmuje następujące obszary:
*Wprowadzenie do PR; PR jako forma dialogu społecznego; PR jako funkcja zarządzania; PR jako instrument marketingu; etyka działań PR.
*Działania PR w segmentach otoczenia: relacje z mediami, relacje inwestorskie, relacje ze społecznością lokalną i z decydentami, relacje wewnętrzne.
*Działania PR w poszczególnych grupach podmiotów: korporacyjny PR, PR polityczny, PR w administracji publicznej, PR w organizacjach non-profit.
*Programy PR: audyt komunikacyjny; planowanie, realizacja i pomiar skuteczności kampanii PR; budżetowanie kampanii PR.
Planowana jest również edycja studiów z tym samym programem w języku angielskim.
Warunki zaliczenia: Zaliczenie poszczególnych zajęć w ramach studiów.
Kadra nauczająca: Kierownikami studium są dr Jolanta Ćwiklińska i mgr Małgorzata Piasecka, MBA.
Jolanta Ćwiklińska – doktor nauk humanistycznych i adiunkt w Kolegium Gospodarki Światowej Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie, członek Polskiego Towarzystwa Komunikacji Społecznej oraz Polskiego Stowarzyszenia Public Relations. Prowadzi ze studentami studiów dziennych oraz słuchaczami studiów podyplomowych zajęcia w języku angielskim i polskim dotyczące problematyki public relations, komunikowania międzykulturowego i komunikowania perswazyjnego. Zajmuje się szczególnie takimi obszarami jak teoria komunikacji, komunikowanie w organizacjach, komunikowanie międzynarodowe i międzykulturowe. Jest autorką publikacji naukowych i dydaktycznych z zakresu komunikowania, w tym dwóch anglojęzycznych podręczników poświęconych problematyce public relations: „English for Public Relations” (2001), oraz „Public Relations Practice in English” (2005).
Małgorzata Piasecka – Absolwentka anglistyki UW oraz studiów MBA. Prowadzi zajęcia z przedmiotów biznesowych w języku angielskim. Pracownik administracji SWPS. Zakres zainteresowań: organizacja szkolnictwa wyższego, zarządzanie jakością w szkołach wyższych (praca na studiach podyplomowych na temat jakości i zarządzania marką w szkolnictwie oraz rozdział w książce pt. „Jakość w szkolnictwie wyższym – Polska a Europa - z perspektywy nauczania języków obcych”, opublikowany w książce „Polska a Europa” pod redakcją Prof. Hanny Komorowskiej. Organizator Centrum Wewnętrznego Systemu Jakości w Uczelni.
Zajęcia prowadzą pracownicy Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej oraz menedżerowie, trenerzy i konsultanci agencji ComPress Public Relations , mający bogate doświadczenie praktyczne i szkoleniowe. Udział praktyków zapewnia dostosowanie programu kształcenia do najbardziej aktualnych potrzeb rynku usług PR.
ComPress S.A. powstał w 1990 roku - jako jedna z pierwszych agencji Public Relations w kraju. Należy do grona największych firm tego typu w Polsce. Jest zrzeszony w Związku Firm Public Relations. Realizuje projekty dla najdynamiczniejszych polskich i międzynarodowych przedsiębiorstw oraz instytucji non-profit.