Korzyści dla uczestników
Podczas szkolenia poznacie Państwo podstawowe typy analiz strategicznych w przedsiębiorstwie, zasady właściwej komunikacji marketingowej, czym jest marketingowe zarządzanie przedsiębiorstwem oraz znaczenie i miejsca Planu Marketingowego w strukturze generalnego planu przedsiębiorstwa. Zdobyte podczas szkolenia umiejętności pozwolą Państwu na przeprowadzenie segmentacji rynku, właściwe pozycjonowanie oferty handlowej oraz na programowanie marketingu mix. Po szkoleniu będziecie Państwo wiedzieli jak w marketingowy sposób podejmować decyzje w przedsiębiorstwie, jak w prosty sposób gromadzić dane marketingowe, jak planować strategię przedsiębiorstwa a przede wszystkim jak sporządzać profesjonalny Plan Marketingowy.
Program szkolenia
- Kiedy powstaje plan marketingowy i jakie są cele jego tworzenia
- Czym jest plan marketingowy na drodze rozwoju firmy?
- Dlaczego przedsiębiorstwo potrzebuje planowania marketingowego
- Plan marketingowy elementem strategii rozwoju Twojej firmy
- Ćwiczenie 1 - Gra strategiczna "Północ - Południe" - jak na strategiczne decyzje o wprowadzaniu nowych produktów wpływa otoczenie i zachowania konkurencji oraz umiejętność przeprowadzania analizy bieżącej sytuacji rynkowej
- Metody przeprowadzania badań w przedsiębiorstwie i jego otoczeniu
- Metody pozyskiwania informacji wewnętrznych i z otoczenia rynkowego
- Planowanie badań marketingowych
- Strategiczne analizy w przedsiębiorstwie
- Analiza SWOT / mocne i słabe strony oraz szanse i zagrożenia
- Analiza BCG / portfolio produktowe
- Analiza Ansoffa / rozwój rynku czy rozwój produktu
- Analiza cyklu życia produktu
- Ćwiczenie 2 - Przeprowadzenie analizy SWOT w odniesieniu do własnego przedsiębiorstwa
- Ćwiczenie 3 - Przeprowadzenie analizy BCG w odniesieniu do własnej oferty handlowej
- Segmentacja rynku
- Komu tak naprawdę sprzedajemy?
- Segmentacja a ocena rentowności
- Gdzie zamierzamy szukać nowych klientów
- Ćwiczenie 4 - Przeprowadzenie analizy Ansoffa / analiza opcji w zakresie wyboru strategii rozwoju produktu, rynku
- Pozycjonowanie oferty handlowej
- Badania preferencji odbiorców
- Co chcemy sprzedawać
- Komu zamierzamy sprzedawać?
- Programowanie marketingu mix
- Analiza cyklu życia produktu firmy
- Rozwój produktu
- Wprowadzanie nowych produktów
- Zarządzanie ofertą produktów
- Branding
- Struktura kanałów dystrybucji
- Wybór odpowiednich kanałów dystrybucji
- Organizacja kanałów dystrybucyjnych
- Koszty dystrybucji
- Metody ustalania ceny
- Cena a popyt
- Cele przy ustalaniu cen
- Wybrane strategie cenowe
- Promotion mix
- Reklama
- Sprzedaż osobista
- Promocja sprzedaży
- Public relations i publicity
- Ćwiczenie 5 - Samodzielne Projektowanie Marketingu Mix w odniesieniu do własnego przedsiębiorstwa
- Jak tworzyć cele marketingowe w firmie?
- Jak ustalać cele?
- Struktura celów mierzalnych
- Ćwiczenie 6 - Tworzenie Celów Marketingowych dla własnego przedsiębiorstwa
- Tworzenie strategii marketingowej przedsiębiorstwa
- Typy strategii marketingowych
- Tworzenie strategii marketingowej w odniesieniu do strategicznych planów firmy
- Plan marketingowy w Twojej firmie
- Struktura planu
- Odpowiedzialności a podział zadań przy konstrukcji planu
- Budżetowanie i kontrola
- Ćwiczenie 7 - Założenia do Planu Marketingowego w Twojej firmie. Praca indywidualna
- Organizacja działu marketingu w firmie
- Podstawowe funkcje i zadania
- Odpowiedzialność, kompetencje i struktura działu
- Współpraca zewnętrzna
Metodologia szkolenia
Warsztaty szkoleniowe. W czasie szkolenia obok klasycznego przekazu uczestnicy przejdą przez różne studia przypadków oraz ćwiczenia z typów analiz strategicznych.
Czas trwania szkolenia 2 dni szkoleniowe