Korzyści wynikające z ukończenia szkolenia:
- zwiększenie efektywności pracy własnej
- zwiększenie skuteczności realizacji zadań i ustalania priorytetów
- umiejętne wykorzystywanie narzędzi wspomagających redukowanie strat czasu
- umiejętność harmonijnego zarządzania obowiązkami w pracy i życiu osobistym
- mniej stresu i więcej komfortu na co dzień
- unikanie prokrastynacji - choroby XXI wieku
Oczekiwane przygotowanie słuchaczy: Wiedza na temat komunikowania się w organizacji. Osobiste doświadczenia związane z gospodarowaniem czasu, planowaniem pracy, wyznaczaniem celów.
Metoda szkolenia: Warsztaty: analiza przypadków, symulacje, odgrywanie ról i informacja zwrotna dla uczestników, mini wykłady, dyskusje moderowane, ćwiczenia indywidualne i w podgrupach, kwestionariusze.
Czas trwania: 14 godzin
Tematy zajęć:
- Czy zarządzanie czasem jest możliwe?
- ocena własnych umiejętności gospodarowania czasem
- zarządzanie czasem dla spontanicznych i chaotycznych
- cele zawodowe i prywatne - jakie są Twoje wartości i marzenia?
- Analiza czasu
- metody sporządzania budżetu czasu
- diagnozowanie własnych deficytów
- Priorytetyzacja
- pilne i ważne- jak je odróżnić
- techniki wyboru priorytetów (metoda Eisenhowera, technika ABC, zasada Pareto)
- SMART - jak formułować ambitne i realistyczne cele?
- Planowanie w czasie
- plany roczne, kwartalne, miesięczne, tygodniowe
- planowanie dnia (metoda ALPEN, krzywa wydajności, reguła 60/40, efekt piły)
- narzędzia wspomagające planowanie
- Większe przedsięwzięcia - jak nimi kierować?
- ścieżki krytyczne H. Gantta i wykres sieciowy PERT - elementy zarządzania projektem
- delegowanie zadań - nie wszystko musisz zrobić sam