Uczestnicy nauczą się:
- Najważniejszych form i rodzajów wewnętrznej i zewnętrznej korespondencji biznesowej
- Formalnych zasad układu i redagowania pism
- Szablonów korespondencji przydatnych w ich działalności i przećwiczą pisanie wybranych rodzajów korespondencji
Program:
- Rodzaje dokumentacji biurowej
- Regulacje prawne dotyczące postępowania z dokumentacją
- Techniki tworzenia pism
- Ogólne zasady korespondencji
- Zasady redagowania pism
- Elementy pisma
- Język korespondencji
- Cele komunikacji pisemnej
- Etapy tworzenia pisma
- Styl, kompozycja, rozplanowanie pisma
- Wybór i modelowanie tonu pisma
- Redagowanie i składanie dokumentów
- Zastosowanie stylów w dokumentacji - szybka zmiana wyglądu pism
- Podstawowe zasady typograficzne
- Nagłówek i stopka w dokumentach Worda
- Specyfika korespondencji elektronicznej
- Netykieta
- Bezpieczeństwo poczty
- Redagowanie tekstu na ekranie (mail, strony www)
- Korespondencja wewnętrzna w firmie
- Pełnomocnictwa, upoważnienia
- Zaświadczenia, zawiadomienia
- Protokoły
- Sprawozdania, raporty, decyzje, umowy
- Listy intencyjne, pisma przewodnie
- Pisma okolicznościowe
- Skróty i skrótowce stosowane w korespondencji
Metody szkoleniowe:
Zajęcia mają charakter warsztatowy. Około 30 % czasu zajmuje omówienie przez trenera danego zagadnienia. Pozostałe 70% czasu jest przeznaczone na przećwiczenie przez uczestników poznanych umiejętności.
Każdy z omawianych punktów związany jest z ćwiczeniami, pozwalającymi na praktyczne opanowanie omawianych treści.
W czasie zajęć wykorzystujemy m. in. następujące metody pracy:
- Elementy seminarium
- Ćwiczenia praktyczne w małych grupach
- Interaktywne gry symulacyjne w małych grupach
- Analiza konkretnych przypadków
- Wspólna dyskusja (technika "burzy mózgów")
- Techniki kreatywne
Osoby prowadzące szkolenie, poprzez różne formy aktywności, dynamizują proces uczenia. Stosują również metaforę, anegdotę, przypowieści oraz konkretne przykłady z życia (z danej dziedziny), by pobudzać do rozwoju i uczynić szkolenie praktycznym.