Jak mówić do klientów przez internet, aby chcieli nas słuchać? Jak przyciągnąć i utrzymać ich uwagę? Jak sprawić, by każdy klient z osobna poczuł się ważny i wyróżniony? A może moja witryna jest nudna, nieczytelna, mało przejrzysta i źle odbierana przez odwiedzających?
Czytanie na ekranie męczy. Teksty są raczej pospiesznie skanowane niż czytane. Internauci zasypywani codziennie dużą ilością e-maili stają się coraz bardziej znużoną i wybredną grupą odbiorców. Są niecierpliwi i jeśli szybko nie znajdą tego, co ich interesuje, nie czytają dalej.
Co więc zrobić, aby internauci zechcieli przeczytać nasz newsletter? Jak zbadać oczekiwania naszych czytelników i dobierać content? Jakie są aktualne trendy w zakresie budowy biuletynów elektronicznych i serwisów www?
Na szkoleniu uczymy redagowania jasnych, ciekawych, zwięzłych tekstów, zrozumiałych dla przeciętnego internauty. Dobierania ciekawej grafiki i tworzenia stron oraz mailingów zgodnie z zasadami eyetrackingu. Przedstawiamy techniki i sposoby zatrzymywania uwagi w internecie, które sprawiają, że internauta szybko znajduje na stronie lub w mailu to, czego szuka i chętnie zajrzy ponownie.
Tego właśnie dowiesz się dzięki szkoleniom ESSENTIS.
Rozwój umiejętności:
- Budowy biuletynów elektronicznych przy wykorzystaniu najnowszych trendów
- Poznania sposobów, jak internauci przeglądają strony w sieci (jakość versus ilość, skanowanie versus czytanie, eyetracking)
- Zarządzania treścią i doboru contentu w odpowiedzi na potrzeby odbiorców, poprawnego łączenia contentu z grafiką i multimediami
- Stosowania technik i narzędzi zwiększających atrakcyjność newslettera i mailingu
- Redagowania i formatowania contentu w Internecie - od prototypu szablonu po kompletny serwis
- Redagowania SEO (używania słów i fraz kluczowych szukanych w Google)
- Targetowania treści względem audytorium, jej personalizacji
- Mierzenia skuteczności i popularności publikowanych treści
Narzędzia ułatwiające przyswajanie wiedzy:
- Praktyczne ćwiczenia - praca w grupach: projektowanie wireframes i prototypy szablonów treści, redagowanie treści na podstawie wybranych branż, audyt treści
- Case studies - najlepsze praktyki i antywzorce publikacji contentu
- Quiz wiedzowy
Newsletter, e-mail i strony www silne contentem. Sztuka komunikacji w internecie.
Miejsce szkolenia: Warszawa.
Program szkolenia:
Dzień 1
godz. 9:00 – 16:30
Prowadzący:
Artur Maciorowski
1. Poznaj swojego odbiorcę
- ogólny profil czytelnika newslettera/internaty
- kto jest moim czytelnikiem – wyobrażenia a badania:
- oczekiwania i potrzeby informacyjne
- sposoby poszukiwania i docierania użytkowników do treści
- pomocne badania ilościowe
- pomocne badania jakościowe
- „metoda sortowania kart” - ćwiczenie
2. Budowa biuletynów elektronicznych
- wpływ specyfiki internetu na sposób redagowania contentu
- kluczowe aspekty redagowania treści:
- układ treści
- nawigacja
- wartości dodane
- reklama w newsletterze
- aktualne trendy:
- usability w newsletterach
- koncepcja Web 2.0 a newsletter
- streaming video
- „Dobry” newsletter – case study
3. Praktyka redagowania treści
- specyfika elektronicznej komunikacji
- „pisać każdy może…” – omówienie klasycznych typów redaktorów w firmie
- układ treści – wzorce i obyczaje internetowe
- redagowanie informacji w sieci
- case study – ustrukturyzowany wzorzec redagowania treści
- corporate identity w e-mail marketingu
4. Technologia w służbie redaktora
- „pudełkowe” systemy malignowe – przegląd rynku i funkcjonalności
- pozyskiwanie i zarządzanie użytkownikami
- kanały RSS jako narzędzie redaktorskie
5. Efektywność działań
- skuteczność działań a koszty
- monitoring popularności treści jako barometr rozwoju
- pozyskiwanie treści z zewnętrznych źródeł – możliwości, zakres i koszty
Dzień 2
godz. 9:00 – 16:30
Prowadzący:
Artur Maciorowski
1. Content w sieci
- Treść a rodzaj projektu
- Idea wireframes
- Prototypowanie informacji (AI) w sieci
- Nazewnictwo kategorii i metoda „sortowania kart”
- Sztuka nawigacji – 7 typów organizacji contentu
- Projektowanie procesów z uwzględnieniem celów projektów WWW (PR, branding, transakcja, komunikacja wewnętrzna, społeczności)
2. Praktyka redagowania treści
- Półdekalog redaktora
- Model „odwróconej piramidy”
- Style komunikacji i redagowania treści
- Formatowanie treści (tytuły, nagłówki, podsumowania, kontekst)
- Sztuka używania tabel, wypunktowań i sidebarów
- Układ informacji na stronie – rozmiar, czcionki, zdjęcia i ilustracje, kolory, dźwięk, animacje i wideo
- Formy contentu - raport, analiza, badanie ankietowe, webinar, e-learning, wideo etc.
- Redaktor jako specjalista SEO - o czym trzeba pamiętać
3. Publikacja informacji w internecie
- Wiarygodność www - budowa zaufania i wizerunku eksperta przez content
- Koncepcja UCD, idea dostępności i użyteczności w obszarze informacji
- Reklama i promocja na www – lokalizacja, formaty i specyfikacje, efektywność
- Integracja z innymi formatami treści i mechanizmami (mikroblogi, serwisy i kanały wideo, widgety, kanały RSS, WIKI, aplikacje typu mash-up)
- Pisz raz – powielaj wielokrotnie. Redagowanie treści poza serwisem
- Personalizacja treści – czy warto? w jaki sposób? formy personalizacji
- Best & Bad practicies – wzorce i antyprzykłady publikowania treści
4. Weryfikacja skuteczności i benchmarking
- Audyt treści – metody analizy ilościowej i jakościowej konkurencji oraz branżowych wzorców
- Badania redaktora: eyetracking, testy z użytkownikami, badania tradycyjne (fokusy, IDI, ankiety www), analityka webowa, interpretacja statystyk
- Weryfikacja popularności contentu w sieci - przykłady narzędzi analityczno-badawczych w internecie
5. Trendy
- Agregatory i alerty treści
- Mobilny content - specyfika komórek i innych urządzeń przenośnych
- Siła User-Generated-Content w sieci – content po etapie Web 1.0
- Zagrożenia marki i ochrona treści w sieci (w tym formy licencjonowania contentu)
- Outsourcing treści w obszarze redagowania i pozyskiwania contentu