Podstawą skuteczności działania Działu Zakupów jest maksymalizacja wykorzystania istniejącego potencjału zakupowego, uporządkowanie procesów zakupowych, sporządzanie właściwych planów i prognoz zakupowych, wykorzystywanie konsolidacji zakupowych i oczywiście –
doskonalenie umiejętności negocjacyjnych.
Zapraszamy Państwa na nasze szkolenie, którego celem jest zwiększenie efektywności działania pracowników odpowiedzialnych za zaopatrzenie oraz budowanie pożądanych relacji z dostawcami. Proponowany przez nas trening istotnie wpłynie na postawy i zachowania negocjatorów biznesowych.
Program
- PLANOWANIE NEGOCJACJI ZAKUPOWYCH
- Zdefiniowanie przedmiotu zakupów i granic rynku dostawców
- Analiza Krailica
- Analiza kryteriów oceny oferty handlowej (kryteria zmienne, niezmienne, jakościowe, ilościowe, negocjowane oraz nienegocjowane, formalne, rzeczywiste
- Analiza wielowymiarowa LT wyceny kryteriów wyboru oferty)
- ZAPYTANIE DO DOSTAWCÓW (STRATEGIA RFX) JAKO ELEMENT NEGOCJACJI KUPIECKICH
- Zapytanie o propozycje RFP i o informację RFI
- Zapytanie o warunki RFQ (zakres informacji w zapytaniu o warunki, atrakcyjność zapytania dla dostawców, przedstawienie kryteriów wyboru oferty handlowej
- Określenie harmonogramu prac nad projektem negocjacyjnym
- PROBLEMY W NEGOCJACJACH ZAKUPOWYCH
- Niewielka liczba możliwych dostawców (ograniczenia czasowe)
- Niska skłonność dostawców do ustępstw
- Problemy (ryzyko) w terminowości realizacji
- Brak towaru na magazynie
- Gra handlowa dostawcy
- Krótki czas na ściągnięcie ofert i ich analizę
- BŁĘDY KUPCA W NEGOCJACJACH KUPIECKICH
- Panika i pośpiech
- Gra w otwarte karty
- Umacnianie przewagi dostawcy
- Rozmowa tylko z jednym dostawcą
- Brak przekazywania informacji zwrotnej o pozycji oferty w rankingu
- Budowanie relacji z dostawcami w nieuzasadnionych przypadkach
- DOBRE PRAKTYKI W NEGOCJACJACH KUPIECKICH
- Właściwy dobór dostawców do postępowania ofertowego
- Przygotowanie dobrego zapytania ofertowego – zwiększenie przewagi negocjacyjnej
- Informowanie o konkurencji – sposoby i metody
- Timing – kontrola czasu na poszczególnych etapach handlowych (składanie oferty, analiza oferty, podejmowanie decyzji, informowanie o wyborze)
- Równowaga pomiędzy presją czasu a wynikami negocjacji
- TECHNIKI I TRIKI W NEGOCJACJACH ZAKUPOWYCH
- SYMULACYJNA GRA NEGOCJACYJNA – „Computer Pro”
W ramach opłaty zapewniamy:
- 14 godzin warsztatów - ćwiczenia i praktyczne zadania,
- sesję pytań i odpowiedzi na pytania,
- materiały szkoleniowe,
- serwis kawowy,
- lunch.