Negocjacje zakupowe i negocjowanie warunków zakupu towarów i usług wymaga, tak jak każde inne działanie w przedsiębiorstwie, pełnego profesjonalizmu, zaangażowania i odpowiednio rozwiniętych umiejętności.
Wynik negocjacji zakupowych prowadzonych przez Kupca lub osobę, której powierzono koordynowanie zakupów w firmie, przekłada się bezpośrednio na rentowność przedsiębiorstwa. Choćby z tego powodu warto profesjonalnie przygotować się do spotkań i negocjacji z dostawcami.
Metoda prowadzenia szkolenia negocjacje zakupowe:
Szkolenie Negocjacje Zakupowe ma formę warsztatową angażującą uczestników do aktywnej pracy.
Jednym z narzędzi będzie Gra Symulacyjna.
Uczestnicy gry w kilkuosobowych zespołach przeprowadzą realny proces negocjacji według określonych w scenariuszach uwarunkowań oraz założonych celów ilościowych i jakościowych.
Gra zostanie przeprowadzona bez wykorzystania oraz z wykorzystaniem przedstawionych na szkoleniu narzędzi, co pozwali na praktyczne udoskonalenie umiejętności oraz określenie osobistych obszarów do poprawy w realnych warunkach pracy własnej.
Program szkolenia
1. NEGOCJACJE ZAKUPOWE I ZNACZENIE W KOMUNIKACJI Z DOSTAWCĄ
- Zdobywanie informacji jako klucz do sukcesu kupca
- Błędy w komunikacji z dostawcą a ich wpływ na negocjacje i późniejsze relacje
- Wizerunek kupca i jego wpływ na negocjacje zakupowe
2. PROCES NEGOCJACJI ZAKUPOWYCH
- Kluczowe elementy procesu ich wpływ na wynik
- Uczestnicy i ich role w procesie
- Obszary negocjacji zakupowych
GRA NEGOCJACYJNA – FAZA 1 - OMÓWIENIE MOCNYCH I SŁABYCH STON W PROCESIE NEGOCJACJI ZAKUPOWYCH
3. UMIEJĘTNOŚĆ WŁAŚCIWEGO PRZYGOTOWANIA SIĘ DO NEGOCJACJI ZAKUPOWYCH Z DOSTAWCĄ
- Moja pozycja zakupowa, a pozycja dostawcy
- Ustalenie swoich celów (BATNA, ZOPA , punkt "walk-away")
- Możliwe scenariusze negocjacyjne
- Dobór możliwie najlepszej strategii i taktyki
- Omówienie narzędzi pomocnych w przygotowaniu negocjacji zakupowych
GRA NEGOCJACYJNA - FAZA 2 - PRZYGOTOWANIE SIĘ DO GRY NEGOCJACYJNEJ
4. STRATEGIE NEGOCJACYJNE W ZAKUPACH A RELACJE Z DOSTAWCĄ
- W jaki sposób dobierać strategie negocjacyjne w zależności od typu dostawcy (komercyjny ,preferowany, partner, "wąskie gardło")
- Zachowania dostawców w zależności od typu relacji (co możemy osiągnąć, a czego powinniśmy się wystrzegać i unikać w negocjacjach)
- Trudne relacje z dostawcą, a negocjacje (konflikt z dostawcą ,eskalacja problemu, możliwe drogi wyjścia z impasu)
5. STYL NEGOCJATORA
- Jaki jest mój styl i jak go w pełni wykorzystać
- Styl negocjatora, a wybór odpowiedniej dla siebie taktyki
- Styl "bez klasy", czyli jak sobie radzić w trudnych sytuacjach z dostawcą
GRA NEGOCJACYJNA - FAZA 3 - OMÓWIENIE i PODSUMOWANIE WYNIKÓW
6. KULTURA I JEJ WPŁYW NA PROCES NEGOCJACJI (NEGOCJACJE W AZJI A EUROPIE)
- Różnice w przygotowaniu do negocjacji w Europie a Azji
- Taktyki stosowane w Azji (rozpoznanie oraz umiejętne wykorzystanie w negocjacjach)
- Mentalność, a wpływ na prowadzenie biznesu (wyjaśnienie i interpretacja zachowań oraz sposobów komunikacji z uwzględnieniem różnic pozwalająca na uniknięcie błędów w komunikacji)