Celem szkolenia jest:
- Autodiagnoza własnego stylu negocjacyjnego uczestników
- Poznanie różnych stylów negocjowania oraz ich mocnych i słabych stron
- Nauka aktywnych sposobów pozyskiwania informacji
- Uświadomienie sobie możliwych błędów w postrzeganiu i ocenie innych
- Kompleksowe przygotowywanie się do negocjacji
- Zapoznanie się z etapami przebiegu negocjacji
- Praktyczne warsztaty negocjacji kooperacyjnych (Model Harvardzki)
- Praca z emocjami i trudnymi sytuacjami w negocjacjach
- Nauczenie się rozpoznawania i obrony przed manipulacją oraz wojną psychologiczną, stosowanymi przez druga stronę
Uczestnicy po odbyciu szkolenia będą potrafili:
- Wyrabiać w sobie cechy dobrych negocjatorów i unikać najczęstszych błędów
- Stosować zasady dobrej komunikacji
- Wszechstronnie i kompleksowo przygotować się do negocjacji
- Opracować i wdrożyć skuteczną strategię i taktykę dla prowadzonych przez siebie negocjacji
- Stworzyć odpowiednie okoliczności, wybrać stosowny czas i miejsce dla negocjacji
- Przeprowadzić udane negocjacje z silniejszym partnerem
- Zaprojektować i zastosować swoją BATNĘ
- Przeprowadzić negocjacje integracyjne (win-win)
- Obronić się w sytuacji manipulacyjnej lub agresywnej presji
PROGRAM SZKOLENIA:
1. Informacje, bez których nawet nie siadaj do stołu negocjacyjnego:
- Jakim jestem negocjatorem?
- Jak jest moja indywidualna siła negocjacyjna?
- Charakterystyka różnych stylów negocjacji
- Analiza i ocena stylu rozwiązywania konfliktu
- Model Harvardzki, czyli negocjacje integracyjne - zasady
2. Skuteczne przygotowanie się do negocjacji:
- Błędy popełniane przez negocjatorów
- Bariery w porozumiewaniu się oraz zasady skutecznej komunikacji
- Sposoby pozyskiwania informacji
- Analiza wszystkich ważnych dla negocjacji obszarów
- Opracowanie kolejności etapów prowadzenia negocjacji
3. Negocjacje kooperacyjne – Model Harvardzki, czyli o dochodzeniu do konsensusu:
- Oddzielanie ludzi od meritum problemu
- Koncentracja na interesach, a nie stanowiskach
- Opracowanie wielu rozwiązań
- Wybór obiektywnych i niezależnych kryteriów
- BATNA, czyli strategia negocjacji z partnerem, który wydaje się silniejszy
4. Praktyczne przeprowadzenie przygotowanych negocjacji:
- Określenie swoich priorytetów
- Przewidywanie zachowań drugiej strony - analiza interesów, potrzeb i celów
- Zaplanowanie strategii i taktyki
- Sesja negocjacyjna – case study
- Informacja zwrotna od trenerów po zakończeniu negocjacji
5. Trudne sytuacje i radzenie sobie z emocjami w negocjacjach:
- Inwentaryzacja podstępnych taktyk i zasad wojny psychologicznej
- Radzenie sobie z trudnymi partnerami
- Rozpoznawanie negatywnych emocji i metody ich opanowywania