Szczegółowe informacje
Metody Wyboru l Oceny Dostawców.
Wybór dostawcy jest dla firmy decyzją o znaczeniu strategicznym. Od dostawcy zależy jakość i cena Waszych produktów, usług oraz terminowość i niezawodność ich dostaw.
Podczas zajęć
· dowiesz się jak dobrać najskuteczniejsze w Twojej branży techniki oceny i kwalifikacji dostawców,
· zidentyfikujesz kluczowe czynniki wpływające na wybór optymalnego dostawcy,
· poznasz bardzo dużo praktycznych wskazówek i przykładów z życia.
I. WYBÓR DOSTAWCÓW W UJĘCIU STRATEGICZNYM
Strategiczny Plan Kategorii
1. Analiza rynku dostawców . Narzędzia budowy wiedzy o rynku (RFI – zapytanie o
informację, RFP – zapytanie o propozycję, RFQ – zapytanie o ofertę).
2. Przygotowanie Strategii dla kategorii z wykorzystaniem metodologii „Six Bucket”.
Określenie kierunków strategicznych rozwoju dostawców i ich kontrybucji do naszego
biznesu.
3. Precyzyjne pozycjonowanie na osi siła słabość, profesjonalne narzędzia kupieckie – „Matryca Kraljic” oraz „Model Wiatraka” i model „11Cs”.
4. Budowa w pełni zintegrowanego łańcucha dostaw – metodologia LEAN wykorzystywana w integracji logistycznej z dostawcą (modele: VMI, CS, KANBAN).
5. Budowanie wiedzy o produkcie/usłudze – profesjonalne narzędzie kupieckie „Should Cost Model”.
II. WYBÓR DOSTAWCÓW W UJĘCIU TAKTYCZNYM
1. Walidacja dostawcy
a) Walidacja dostawcy i walidacja oferty – profesjonalne narzędzie kupieckie metoda ”0-10”
b) Audyt jako narzędzie walidacji dostawcy - zgodnie z metodologią branży automotive „VDA”
c) Analiza stabilności finansowej dostawcy – wskaźnik z-score, „Quick Ratio”
2. Budowanie modelu kosztowego
uwzględniającego wszystkie elementy łańcucha wartości, a nie samą tylko cenę.
3. Przygotowanie negocjacji TCO (całkowity koszt posiadania), oraz przykłady
praktycznego zastosowania warsztatów optymalizacyjnychz dostawcami w celu prowadzenia projektów „Value Engineering” (inżynieria wartości).
Ćwiczenie w grupach – negocjacja TCO.
4. Negocjacje ramowej umowy zakupowej.
Najważniejsze zapisy, które gwarantują respektowanie postanowień umowy. Jak w
łatwy sposób negocjować kary umowne z dostawcą? Techniki negocjacji kar
umownych.
III. OCENA I ROZWÓJ DOSTAWCY NA POZIOMIE OPERACYJNYM
1. Metody oceny dostawcy w trakcie trwania współpracy.
2. Narzędzia oceny dostawcy. Jak stworzyć sprawny system monitoringu dostawcy?
3. Przygotowanie planu rozwoju dostawcy i działań korygujących.
Temat: METODY WYBORU I OCENY DOSTAWCÓW
Miejsce:
Wrocław, WenderEDU Business Center, ul. Św. Józefa 1/3.
Katowice, Silesian Hotel***; ul. Szybowcowa 1A
Termin: 3 czerwca 2016 r. Zajęcia w godzinach 09:00 – 17.00.
W cenie uwzględniono koszty:
-9 godzin intensywnych warsztatów,
-materiały szkoleniowe i pomocnicze,
- serwis kawowy (kawa, herbata, soki, ciastka),
- lunch