Cel szkolenia:
Celem szkolenia jest nabycie przez uczestników wiedzy z zakresu merchandisingu handlowego oraz umiejętności praktycznego wykorzystywania jego narzędzi, a w szczególności:
- wykształcenie umiejętności świadomego projektowania ekspozycji sklepowych;
- zdobycie wiedzy na temat podstawowych zasad prezentacji produktów oraz organizacji przestrzeni sprzedażowej;
- poznanie możliwości w zakresie tworzenia pożądanej atmosfery w punkcie sprzedaży
- wzbogacenie pozyskanej wiedzy o aspekty psychologii klienta i zachowań zakupowych.
Grupa docelowa:
- osoby zatrudnione w małych i średnich obiektach handlowych
- pracownicy sklepów wielkopowierzchniowych
- osoby pełniące funkcję merchandiserów
Korzyści dla uczestnika i organizacji:
Zdobycie wiedzy pozwalającej na świadome kształtowanie miejsc sprzedaży, co przyczynia się do zwiększania obrotów handlowych. Poznanie wielu obszarów, w których istnieje możliwość stymulowania pożądanych zachowań klientów sklepów.
Tematyka szkolenia:
1. Podstawowy zakres pojęć związanych z merchandisingiem handlowym
2. Czynniki wpływające na zachowanie klientów w punkcie sprzedaży detalicznej
3. Kształtowanie przestrzeni obiektów handlowych (space management)
4. Eksponowanie towarów na półkach sklepowych (shelf management)
5. Organizowanie obszaru sklepu przy kasach
6. Sposoby zapobiegania kradzieżom w sklepach
7. Aranżowanie ekspozycji specjalnych
8. Reakcje konsumentów na różne sposoby prezentowania ceny
9. Tworzenie korzystnej atmosfery w punkcie handlowym (wykorzystanie: kolorów, muzyki, zapachu, oświetlenia, elementów wykończenia wnętrz)
10. Aranżowanie wystaw sklepowych i otoczenia zewnętrznego sklepu
11. Wykorzystanie materiałów POS dostarczanych przez producentów
12. Zastosowanie w sklepach elektronicznych form komunikacji z klientami
13. Zarządzanie kategoriami produktów
14. Specyfika działań merchandisingowych w wybranych grupach asortymentowych
Metodyka szkolenia:
Cykl krótkich prezentacji, autorefleksja (odwoływanie się do doświadczeń uczestników), dyskusje moderowane, praca indywidualna oraz w grupach.
Czas trwania:
2 dni po 8h