Szkolenie ma na celu wskazanie praktycznych i sprawdzonych sposobów na odnalezienie się w nowej roli - menedżera, poznanie swoich mocnych stron i zaplanowania sukcesu.
Efekty po szkoleniu:
- poznanie zasad delegowania uprawnień,
- nabycie umiejętności budowania zespołu i dobrych relacji z pracownikami
- poznanie zasad efektywnej komunikacji w zespole,
- nabycie umiejętności udzielenia informacji zwrotnej pracownikom
- nabycie umiejętności udzielania pochwał i upomnień pracownikom.
Uczestnicy
Szkolenie adresowane jest dla początkujących kierowników, menedżerów średniego szczebla.
Program
1. Cechy skutecznego menedżera
2. Budowanie zespołu
- Cechy dobrego zespołu
- Etapy rozwoju zespołu
- Rola menedżera na poszczególnych etapach rozwoju zespołu
3. Ustalanie zasad współpracy z zespołem
4. Delegowanie zadań
- Korzyści z delegowania zadań
- Zasady delegowania
- Bariery delegowania
5. Efektywna komunikacja w zespole
- Pytania i parafrazy jako narzędzia aktywnego słuchania
- Udzielanie informacji zwrotnej
- Udzielanie pochwał i upomnień
6. Podsumowanie szkolenia
Metody Szkolenie prowadzonebędzie w formie warsztatów z dużą ilością ćwiczeń praktycznych: praca w grupach, praca w parach z odgrywaniem ról, studium przypadków.