Media i Komunikacja Międzykulturowa
Wraz z rozwojem wszechstronnej współpracy międzynarodowej oraz globalizacją we wszystkich dziedzinach życia powstaje potrzeba przygotowania ludzi do kontaktów z innymi kulturami i innymi sposobami życia. Komunikowanie międzykulturowe jest rozszerzeniem umiejętności komunikowania interpersonalnego, skuteczności i efektywności takiego komunikowania w obszarach do tej pory rzadko badanych przez psychologię czy socjologię.*
Twoja wiedza
Studenci specjalności Media i Komunikacja Międzykulturowa zdobędą wiedzę m.in. z zakresu:
- public relations i media relations
- prawo prasowe i autorskie
- marketing polityczny
- dziennikarstwo
- komunikacja interpersonalna
- prawa człowieka we współczesnym świecie
Twoje umiejętności
Studenci tej specjalności zdobędą umiejętności takie, jak m.in.:
- przygotowanie skutecznej kampanii reklamowej
- przygotowywanie komunikatów do mediów
- nadzorowanie projektów o charakterze międzykulturowym
- zajmowanie się prawną stroną działalności organizacji międzykulturowych
- organizowanie i prowadzenie spotkań na gruncie międzynarodowym
- przeprowadzenie kampanii wyborczej
Twój zawód
Studenci i absolwenci tej specjalności będą gotowi do podjęcia pracy na takich stanowiskach, jak m.in.:
- menedżer ds. PR w międzynarodowej korporacji
- media planner w domu mediowym
- kierownik międzynarodowego zespołu w organizacji międzykulturowej
- niezależny doradca ds. wizerunku
- rzecznik prasowy firmy międzynarodowej