Szczegółowe informacje
Profil studiów określany w prowadzących je uczelniach na świecie jako media cyfrowe, nowe media, multimedia lub np. rozrywka interaktywna wykorzystuje kilka podstawowych założeń związanych z najnowszymi tendencjami rozwoju branży. Pierwszą z nich jest rozwój sfery produkcji multimedialnej (animacje flash, animacje 3D, gry komputerowe, prezentacje reklamowe, wizualizacje architektoniczne itp.). Kolejny to przenoszenie różnych form aktywności medialnej do Internetu, takich jak internetowe rozgłośnie radiowe, telewizja internetowa, czy VOD. Równoległe funkcjonowanie podmiotów komunikacji społecznej w tradycyjnych kanałach oraz w sieci (Internet, technologie mobilne, sieci wewnętrzne) decyduje o konieczności jednoczesnego rozumienia specyfiki tzw. nowych i starych środków przekazu, choć podział ten ze względu na konwergencję powoli się zaciera. Równie istotne dla kształcenia akademickiego okazuje się uwzględnienie popularności koncepcji tzw. web 2.0 zakładającej otwartą strukturę produktów internetowych oraz dużą aktywność użytkowników w konstruowaniu treści. Dwie ostatnie wytyczne to filozofia opensource oraz nurt creative commons będące odpowiedzią na zbyt częste przykładanie perspektywy związanej z tradycyjnymi technologiami i formami komunikacji do sfery nowych mediów, które wymykają się utartym ścieżkom postępowania z użytkownikiem i autorem, bo i podział na te dwie role się rozmywa.
Od działających w tak zdefiniowanym obszarze specjalistów wymaga się zatem integracji wiedzy z różnych dziedzin. Konstruowanie ścieżki kształcenia odpowiadającej powyższym tendencjom sprawia, że program studiów musi odwoływać się do takich dyscyplin, jak estetyka audiowizualności, badania socjologiczne, informatyka, antropologia cyberkultury, teoria sieci, ludologia, medioznawstwo.
Nowe nabywane przez studentów na poziomie magisterskim umiejętności obejmą: konstruowanie przekazów cyfrowych, takich jak internetowe systemy bazodanowe, animacje 3D, kompozycja tradycyjnego obrazu filmowego z materiałem wykreowanym przez komputer. Absolwent pozna zasady funkcjonowania takich branż, jak produkcja poligraficzna, internetowa, radiowa, telewizyjna i filmowa.
Koncepcja studiów wpisuje się w podstawowe założenia programów z dziedziny mediów cyfrowych proponowanych w uczelniach zrzeszonych w Międzynarodowym Stowarzyszeniu Mediów Cyfrowych i Sztuki Multimedialnej (International Digital Media and Arts Association).