Program Executive MBA realizowany w Instytucie Edukacji Ustawicznej dr Beaty Owczarskiej jest adresowany do menedżerów zarządzających firmami, w których zaangażowane są zasoby i kapitał międzynarodowy. Marketing międzynarodowy business to business, polityka globalna biznesu, interkulturowe aspekty ekonomiczne, międzynarodowe stosunki gospodarcze, miesięczny pobyt studyjny w Paryżu w multikulturowej grupie seminaryjnej to solidne podstawy do wykształcenia biznesmena otwartego na zmiany, komunikatywnego i pewnie poruszającego się na rynku europejskim.
Kadra wykładowców i konsultantów IFAM Business School w Paryżu i Instytutu Edukacji Ustawicznej dr Beaty Owczarskiej dostarcza aktualnej wiedzy i doświadczeń o procesach transformacji gospodarczej, społecznej i politycznej.
W 2005 roku zaprosiliśmy do Rady Programowej MBA dwóch absolwentów. Wypracowany przez Radę profil absolwenta okazał się spójny z nastawieniem i ambicjami organizatorów prgramu.
W absolwencie studiów Executive MBA chcemy widzieć człowieka, który poza wiedzą związaną z marketingiem, zarządzaniem, finansami, rachunkowością i metodami ilościowymi potrafi skutecznie kierować ludźmi, kreować wizerunek własny i zarządzanej przez niego firmy, zarządzać informacją w dużej strukturze organizacyjnej. Nie wspominam o biegłej znajomości języka angielskiego, także specjalistycznego oraz umiejętności obsługi programów komputerowych, gdyż te uznajemy za aksjomat.
Zmierzamy do tego, by menedżerowie opuszczający mury solidnej uczelni (a do takiego miana pretendujemy) realizowali za Warren'em Wilhelm'em następujące tezy:
- surowa inteligencja per se nie wystarczy do przewodzenia. Przywódcy muszą się nauczyć stosować posiadaną inteligencję w rzeczywistym świecie, w codziennych działaniach;
- przywództwo bez poczucia kierunku jest bezużyteczne. Działanie w niewiedzy o tym, co dobre, a co złe, właściwe lub niewłaściwe, godne lub niegodne jest nie tylko niekonsekwentne, ale także niebezpieczne. W miarę jak tempo zmian w naszym świecie wciąż wzrasta, trwałe, fundamentalne wartości stają się coraz bardziej potrzebne, jako drogowskaz wskazujący kierunek działań przywódczych;
- przywódcy muszą przyswajać i wykorzystywać informacje dla lepszego rozumienia świata i bardziej świadomego przywództwa. Koniec z bazowaniem na nabytej przez lata mądrości;
- efektywni przywódcy mają wizję umożliwiającą im zobaczenie świata w sposób inny od pozostałych ludzi;
- przywódcy muszą mieć długą, dobrą i sprawną pamięć. Tak było zawsze; jednak pamięć nie tylko wspiera proces zbierania i przetwarzania informacji, lecz pozwala także przywódcom zapamiętywać szczegóły z życia osób podążających za nim, zademonstrować zainteresowanie nimi, a przez to budować więzy międzyludzkie niezbędne do łączenia przywódcy i współpracujących z nim ludzi.
- przywódców powinna charakteryzować empatia i umiejętność komunikowania się. Empatia pozwala przywódcy zrozumieć i przewidzieć zachowania innych osób, jak również sprawia, że druga osoba zdaje sobie sprawę z tego, że przywódca jest świadomy jej konkretnej sytuacji. Umiejętność komunikowania się stanowi sedno przywództwa. Lider musi znać i stosować
- 1.najbardziej efektywną formą przywództwa jest dawanie osobistego przykładu.
Program
Przedmiot/godz
RZEDMIOTY REALIZOWANE W ŁODZI 480
Ekonomia micro, macro 30
Marketing w zarządzaniu 30
Finanse przedsiębiorstw 30
Zarządzanie sprzedażą 20
Angielski dla menedżerów 90
Zarządzanie zespołami ludzkimi 20
Podstawy zarządzania 40
Zarządzanie strategiczne 30
Profesjonalna analiza danych 20
Integracja rynków finansowych i gospodarczych 30
Rynek finansowy i giełda 20
Francuski - podstawy komunikacji językowej 20
Market Place 40
Zarządzanie projektami 20
Jakość w zarządzaniu 20
Trening kreatywności 10
Zajęcia fakultatywne 10
ZESTAW PRZEDMIOTÓW REALIZOWANYCH W PARYŻU 120
Metody ilościowe w biznesie
Rachunkowość zarządcza
Zarządzanie strategiczne
Zachowania organizacyjne (fakultatywny)
Strategie marketingowe w zarządzaniu incl. Public Relations (fakultatywny)
Ekonomia w zarządzaniu (fakultatywny)
Polityka globalnego biznesu
Rozwój nowego produktu i metody badań
Aspekty logistyczne i negocjacje w relacjach Business to Business