Cel szkolenia
Zapoznanie uczestników z podstawowymi pojęciami marketingu – segmentacja rynku, badania i analizy marketingowe, marketing-mix ze szczególnym uwzględnieniem różnic pomiędzy marketingiem towarów i usług.
Korzyści dla uczestników
- poznanie i zrozumienie różnic w marketingu towarów i usług, zapoznanie się z typowymi cechami usług
- poznanie zasad segmentacji rynku
- poznanie i zrozumienie podstawowych elementów marketing-mix
- pozyskanie umiejętności adaptacji zagadnień marketingu ogólnego na pole marketingu usług
- poznanie systemu prowadzenie badań marketingowych
- nabycie umiejętności samodzielnego wykonania podstawowych analiz marketingowych
- zapoznanie się z typowymi strategiami marketingowymi
Metody pracy, które zastosujemy podczas szkolenia
- wykład (prezentacja)
- ćwiczenia w grupach
- zespołowa „burza mózgów
Program Dzień 1
- Przegląd historyczny typowych orientacji marketingowych
- Porównanie cech marketingu towarów i usług
- Analiza cech usług (ćwiczenie: samodzielna analiza cech wybranego produktu usługowego)
- Segmentacja rynku (ćwiczenie w grupach: dokonanie segmentacji rynku dla wybranego produktu usługowego wraz z określeniem segmentów docelowych)
- Badania marketingowe – rodzaje i zakres (ćwiczenie w grupach: zbudowanie kwestionariusza do przeprowadzenia zadanego badania marketingowego)
Dzień 2
- Marketing-mix – charakterystyka elementów
- Analiza marketing-mix produktów usługowych (ćwiczenie w grupach: opracowanie koncepcji promocji zadanego produktu usługowego)
- Elementy planowania strategicznego
- Analizy marketingowe (ćwiczenie: przeprowadzenie analizy SWOT wybranego produktu usługowego)
- Strategie marketingowe