Szczegółowe informacje
Studia na specjalności MARKETING POLITYCZNY odkrywają przed studentami skomplikowany obraz świata polityki i mediów, przygotowując ich do roli specjalisty umiejącego wypromować polityka lub partię polityczną, a także zdobyć dla nich poparcie. Na gruncie zasad komunikowania politycznego i klasycznego marketingu studenci uzyskują w trakcie studiów wiedzę niezbędną do zarządzania polityką i jej strukturami w warunkach konkurencji. Specjalność marketing polityczny przygotowuje przyszłych absolwentów do obsługi życia politycznego, do organizowania kampanii politycznych oraz występowania w roli polityka.
Absolwenci marketingu politycznego są pracownikami poszukiwanymi na rynku pracy dzięki ich wszechstronnemu wykształceniu w zakresie marketingu, promocji, reklamy i PR. Posiadają bowiem umiejętności pozwalające im na podjęcie pracy w sferze public relations, w instytucjach i firmach badających opinię publiczną i przeprowadzających sondaże, a także obsługiwać kampanie polityczne. Absolwent marketingu politycznego to nowoczesny menedżer w sferze stosunków politycznych.
Absolwenci przygotowani są szczególnie do pracy w organizacjach społecznych i partiach politycznych, a także tam, gdzie jest zapotrzebowanie na kreowanie wizerunku polityka, partii politycznej, instytucji lub przedsiębiorstwa. Obszary działania absolwentów to: wielkie kampanie wyborcze, partie polityczne, organizacje społeczne, organy aparatu państwa i samorządu terytorialnego, media, organizacje gospodarcze, duży biznes, tworzenie własnych firm konsultingu politycznego. a zwłaszcza praca w biurach parlamentarzystów, radnych i organizacji politycznych.