W internecie nie zawsze wygrywa ten, kto wyłoży więcej pieniędzy na reklamę. Zazwyczaj zwyciężają ci, którzy potrafią w skuteczny i efektywny sposób wykorzystać ogólnodostepne mechanizmy oraz nawyki internautów.
Szybkość rozwoju internetu oraz nowoczesnych narzędzi e-reklamy zawdzięczamy w głównej mierze zmianom w preferencjach internautów. Gdy jedno z narzędzi e-promocji zaczyna tracić na skuteczności, natychmiast ewoluuje lub jest zastępowane innymi. Skutkuje to ogólnym zamieszaniem oraz trudnościami w odnalezieniu się w tym chaosie nawet najbardziej doświadczonym e-sprzedawcom.
- Czy mechanizmy reklamowe, w które inwestuje Twoja firma są skuteczne?
- Czy można zoptymalizować działania e-reklamowe tak, by wydając mniej skuteczniej się promować?
- Czy istnieją mechanizmy, których wdrożenie i wykorzystanie spowoduje wzrost ruchu na stronie niewielkim kosztem?
Powyższe pytania są bardzo istotne, szczególnie w dobie niepewności gospodarczej.
Szkolenie, które chcemy zaproponować zawiera praktyczne omówienie wielu mechanizmów i metod, pozwalających zoptymalizować nakłady na e-reklamę.
Korzyści dla Uczestników szkolenia:
To unikalne w skali kraju szkolenie pozwala Uczestnikom na zdobycie umiejętności takich jak:
- Zasady działania wyszukiwarek internetowych - dlaczego niektóre strony WWW są wyżej niż inne?
- Mechanizmy pozycjonowania - SEO od kuchni, czyli jak pracują firmy pozycjonerskie.
- Fakty i Mity na temat SEO - czego należy wymagać od firm pozycjonerskich, aby uzyskać maksymalny zwrot kosztów z inwestycji?
- Skuteczne oraz mniej skuteczne działania promocji OnLine - dlaczego niekiedy usługi proponowane przez Agencje Reklamowe mają się nijak do rzeczywistości?
- Omówienie mechanizmów jakie można wprowadzić do własnego serwisu WWW tak, aby pojawiał się on wyżej w wynikach wyszukiwania, bez ponoszenia ogromnych kosztów.
- Umiejętność pisania tekstów na potrzeby internetu, które pokochają wyszukiwarki - SEO Copywriting.
- Internetowy PR - w jaki sposób prowadzić samodzielne działania ePR dużo taniej i skuteczniej niż większość firm usługowych.
- Sposoby oraz mechanizmy budowania marki i wizerunku w sieci.
- Analiza statystyk stron www oraz mierzenie skuteczności działań reklamowych.
Metody pracy jakie stosujemy podczas szkolenia:
Szkolenie ma charakter praktyczny i w pełni warsztatowy. Wszystkie mechanizmy oraz przypadki pokazywane są "na żywo" w internecie oraz bezzwłocznie omawiane. Na szkolenie składa się także cały zestaw ćwiczeń, pozwalających zdobyć praktyczne umiejętności z zakresu Copywritingu oraz budowy wizerunku.
Program szkolenia:
1. Wprowadzenie
2. Internauta jako bardzo wymagający i świadomy Klient.
- Specyfika konsumpcji medium przez internautów.
- Struktura społeczna oraz wiekowa użytkowników internetu.
- Główne różnice pomiędzy technikami reklamy tradycyjnej oraz internetowej.
- Ćwiczenie - określanie grupy docelowej odbiorców produktu/usługi w gronie internautów.
- Ewolucja form reklamowych i sprzedażowych w internecie.
- Techniki reklamowe tolerowane oraz nietolerowane przez internautów.
3. Wyszukiwarki internetowe jako podstawowe narzędzia pozyskiwania Klientów w internecie.
- Zasady działania wyszukiwarek internetowych oraz ich rola w e-sprzedaży.
- W jaki sposób internauci korzystają z wyszukiwarek?
- Rodzaje narzędzi służących do badania trendów zachowań użytkowników w wyszukiwarkach.
- Ćwiczenie - badanie popularności słów kluczowych w celu maksymalizacji sprzedaży produktu/usługi.
- Search Engine Optimization (SEO) - praktyczne wykorzystanie mechanizmów wyszukiwania, w celu wyróżnienia oferty w szumie informacyjnym.
- Zasdy redagowania oraz przygotowania tekstów i ofert na potrzeby wyszukiwarek.
4. Badanie zachowań internautów na stronach www w celu zwiększenia zasięgu oferty.
- Zasady działania statystyk na stronach www.
- Ważne informacje sprzedażowe - na co zwracać uwagę w gąszczu tabel i wykresów systemu statystyk.
- Ćwiczenie - analiza statystyk na przykładowym, sprzedażowym serwisie www.
- Współczynnik odrzuceń dokumentu - jak zachować go na niskim poziomie.
- Tworzenie optymalnych dokumentów lądowania na potrzeby e-sprzedaży.
5. Zasady nawiązywania oraz utrzymywania relacji z klientem przez internet.
- Poprawne formatowanie tekstów oraz używanie poczty elektronicznej w kontaktach z klientem.
- Zasady nawiązywania relacji z klientem na forach dyskusyjnych.
- Zasady nawiązywania i podtrzymywania relacji z klientem w realiach Web 2.0.
6. Świadome kształtowanie internetowego wizerunku produktu/marki.
- Zasady redagowania komunikatów prasowych na potrzeby internetu.
- Ćwiczenie - redagujemy komunikat prasowy dla nowego produktu, przeznaczony dla trzech niezależnych portali branżowych.
- Narzędzia promocji wizerunku - dystrybucja komunikatów prasowych.
- Zasady współpracy z grupami opiniotwórczymi - bloggerzy.
- Sposoby reakcji na krytykę produktu/usługi w internecie.
- Sposoby niwelowania czarnego PR.
- Ćwiczenie - wykorzystanie technik ePR w celu wzmocnienia ekspozycji oferty handlowej w internecie.
7. Niestandardowe techniki oraz narzędzia pozwalające na zdobywanie klientów w internecie.
- Ekspozycja oferty oraz budowa wizerunku za pomocą narzędzi wideo.
- Przekazy wirusowe oraz marketing szeptany.
- Promocja oferty za pomocą przekazów Podcast.
8. Zamknięcie szkolenia