Przedmiotem kursu jest kompleksowe przygotowanie personelu do tworzenia wizerunku instytucji finansowej w oczach klientów oraz wskazanie sposobów budowania pozytywnego wizerunku w świadomości nabywców i potencjalnych nabywców usług. Wobec rosnącej konkurencji i zmian zachodzących w gospodarce instytucje finansowe muszą podejmować działania zmierzające do budowy własnej renomy. W tym celu wykorzystywane są różne formy relacji między instytucją finansową a klientem (bezpośredni i pośredni kontakt osobisty, kontakt na odległość). Przez pryzmat jakości obsługi klienta wskazane są także elementy funkcjonowania instytucji finansowej, które gwarantują satysfakcję klienta i czynią z niego ambasadora placówki. Do istotnych zagadnień omówionych w kursie należą ponadto:
marketing relacji na płaszczyźnie personel–klient i instytucja finansowa–pracownik, jako czynnik umożliwiający „związanie” klienta z instytucją finansową;
oddziaływanie na klienta poprzez cenę i narzędzia promocji; znaczenie dystrybucji usług oraz segmentacji w definiowaniu rynku działania, konieczność ciągłego
monitorowania oczekiwań klientów.
Cel kursu:
Po zakończeniu kursu
uczestnik będzie wiedział:
- jak ważne jest podejmowanie działań zmierzających do budowy renomy placówki finansowej,
- jak tworzy się pozytywny wizerunek instytucji finansowej w oczach nabywców i potencjalnych nabywców usług,
- jakie metody służą do uzyskania pozytywnego nastawienia klientów instytucji finansowych,
- na czym polega rola personelu w budowaniu zaufania nabywcy usług finansowych.
Po zakończeniu kursu uczestnik
będzie umiał:
- tworzyć pozytywne relacje między instytucją finansową a klientem,
- pozyskiwać nabywców usług finansowych i zamieniać ich w stałych klientów instytucji finansowej,
- oddziaływać na klienta za pomocą narzędzi promocji, ceny.
Zawartość kursu:
- Oczekiwania klientów instytucji finansowych
- Istota marketingu mix usług finansowych
- Marketing relacji w usługach finansowych
Czas trwania : 8 tygodni