Szkolenie uwzględnia aktualną sytuację na rynku pracy i jest skierowane do menedżerów zarządzających zespołami pracowniczymi oraz do pracowników działów HR mających wpływ na politykę personalną w organizacji.
Celem warsztatu jest poznanie i nauczenie się:
- jak rozpoznać lojalnych pracowników, czyli na kogo można liczyć w czasach recesji
- stosowania czynników mających wpływ na lojalność pracowników
- odpowiedniego oddziaływania na pracowników z poziomu organizacji i również z poziomu bezpośredniego przełożonego
Program szkolenia:
1. Lojalność w teorii i praktyce, czyli jak odróżnić lojalnych pracowników od nielojalnych:
- z punktu widzenia podwładnych i z punktu widzenia szefów
- cechy lojalnego pracownika
- jak długo można być lojalnym?
- jak rozpoznać w organizacji pracowników nielojalnych, nie wiążących przyszłości z naszą organizacją?
2. W jaki sposób badać lojalność pracowników – techniki:
- lojalność na podstawie danych liczbowych z dokumentów administracji personalnej
- badanie satysfakcji pracowników w firmie
- ankiety odejścia pracowników z organizacji
3. Związek pomiędzy motywacją a lojalnością pracowników
- rola motywowania w organizacji
- motywatory materialne oraz pozamaterialne
- korzyści ze stosowania motywatorów pozamaterialnych
- podział czynników motywacyjnych w zależności od stanowisk
- czy system może motywować równie skutecznie, jak zarząd?
- czynniki zadowolenia i niezadowolenia z pracy
4. Czynniki pozwalające zatrzymać pracowników w firmie - po stronie organizacji oraz po stronie bezpośredniego przełożonego:
- rola komunikacji firmowej w kształtowaniu postaw pracowniczych
- w jaki sposób bezpośredni przełożony może zwiększyć swój wpływ na lojalność podwładnych
- sens przygotowywanie indywidualnych programów lojalnościowych
- autoanaliza SWOT, czyli co ja jako menedżer mogę zrobić, aby zapobiec odchodzeniu