Szczegółowe informacje
REKRUTACJA: Złożenie wymaganych dokumentów i pomyślny przebieg rozmowy kwalifikacyjnej sprawdzającej stan wymowy kandydatów (informacje o rozmowie kwalifikacyjnej kandydaci otrzymają po złożeniu dokumentów).W przypadku liczby chętnych przekraczających limit miejsc o przyjęciu decyduje kolejność zgłoszeń
WYMAGANE DOKUMENTY:
– odpis dyplomu ukończenia wyższych studiów magisterskich i licencjackich o profilu humanistycznym, pedagogicznym, medycznym, artystycznym,
– zaświadczenie od foniatry lub laryngologa o braku przeciwwskazań do wykonywania zawodu logopedy,
– podanie o przyjęcie na studia
– zaświadczenie lekarskie o braku przeciwwskazań do podjęcia studiów (
– 2 zdjęcia,
– dowód wniesienia opłaty rekrutacyjnej.
CHARAKTERYSTYKA STUDIÓW ORAZ SYLWETKA ABSOLWENTA:
Studia trwają 4 semestry (2 lata). Harmonogram zjazdów przewiduje realizację 770 godzin zajęć w formie wykładów i ćwiczeń oraz praktyk. Poza obowiązkową obecnością
i aktywnością na zajęciach, nauką własną ważniejsze przedmioty zalicza się „na ocenę” oraz w formie egzaminu. Warunkiem otrzymania świadectwa ukończenia studiów podyplomowych jest zaliczenie wszystkich przedmiotów przewidzianych w planie studiów, zdanie egzaminu dyplomowego oraz odbycie praktyk specjalistycznych.
Zjazdy odbywają się co dwa tygodnie w soboty i niedziele.
- do kogo adresowane:
Studia przeznaczone są dla absolwentów wyższych studiów magisterskich i licencjackich.
- kwalifikacje po ukończeniu studiów:
Absolwenci otrzymują świadectwo ukończenia Podyplomowych Studiów w zakresie Logopedii z Emisją Głosu ,uzyskując uprawnienia do pracy jako logopeda we wszystkich placówkach oświatowych, medycznych oraz prywatnych gabinetach logopedycznych oraz dodatkowo do prowadzenia zajęć z impostacji i emisji głosu z elementami rehabilitacji,
a także (dla osób z przygotowaniem pedagogicznym) do nauczania przedmiotu emisja głosu na wydziałach pedagogicznych, kierunkach nauczycielskich i w kolegiach nauczycielskich.
INFORMACJE DODATKOWE:
Interdyscyplinarny charakter studiów logopedycznych (teoretyczny i praktyczny) sprawia, że zajęcia realizowane są w pięciu blokach przedmiotowych (medycznym, lingwistycznym, psychologicznym, pedagogicznym i ściśle logopedycznym) obejmujących wiedzę na temat istoty, etiologii oraz diagnozy i terapii osób z zaburzenia komunikacji językowej.