MS Excel – Poziom Średniozaawansowany.
Adresaci szkolenia:
Zapraszamy osoby wykorzystujące w swojej pracy komputer, które chcą zwiększyć umiejętność jego obsługi i jeszcze efektywniej wykorzystywać program MS Excel 2007/10 (wymagana dobra znajomość obsługi komputera i podstawowa znajomość programu MS Excel 2007/10).
Cel szkolenia:
Podniesienie kwalifikacji zawodowych poprzez umiejętność wykorzystania MS Excel 2007/10 w celu zwiększenia efektywności codziennej pracy administracyjno-biurowej, analizach danych oraz w rozwiązywaniu indywidualnych problemów.
Korzyści ze szkolenia:
- oszczędzisz sporo czasu realizując powierzone zadania łatwiej i szybciej,
- podwyższysz poziom kompetencji zawodowych,
- zwiększysz szanse na awans lub znalezienie ciekawej i dobrze płatnej pracy,
- będziesz efektywniej analizować informacje,
- nauczysz się podejmować dobre decyzje w oparciu o uporządkowane dane,
- szybko i atrakcyjnie zaprezentujesz efekty swojej pracy,
- sprawniej zarządzisz informacjami biznesowymi.
Program szkolenia:
Poniżej przykładowy program na 2 dni szkoleniowe, 15 godzin zegarowych.
Zawsze dostosowujemy go do indywidualnych potrzeb grupy. Może się on nieco różnić w zależności od trenera prowadzącego jak i długości szkolenia.
1. Powtórzenie podstaw programu Excel
- Wprowadzanie i edycja danych, wybieranie, wyszukiwanie komórek i grup komórek.
- Kopiowanie, wklejanie, wypełnianie komórek i zakresów.
- Wstawianie i praca z prostymi obiektami (grafika, ramka).
- Formatowanie graficzne. Typy danych i formatowanie według typu danych.
- Komentarze: wstawianie, wygląd, edycja.
- Nazywanie komórek i zakresów.
2. Formuły
- najczęściej używane funkcje matematyczne.
- adresowanie względne i bezwzględne.
- funkcje finansowe.
- wybrane funkcje pomocnicze (czasu i daty, tekstowe).
- funkcje logiczne.
- funkcja warunkowa jeżeli (prosta i zagnieżdżona).
3. Formatowanie warunkowe.
- Reguły oparte ma wartościach komórek
- Reguły oparte na formułach
4. Sprawdzanie poprawności danych
5. Analiza danych
- Sortowanie i filtrowanie
- Filtrowanie zaawansowane
- Funkcja WYSZUKAJ.PIONOWO
- Funkcja SUMY.CZĘŚCIOWE
6. Drukowanie i jego opcje
- Przygotowywanie arkusza do druku.
7. Zarządzanie skoroszytami
8. Tabele przestawne i wykresy przestawne
- Tworzenie Tabeli przestawnej
- Modyfikacje tabeli przestawnej
- Grupowanie danych
- Sortowanie i filtrowanie wykresu przestawnego.
9. Tworzenie, edycja i uruchamianie makr