Szczegółowe informacje
Program ogólny kursu trenera osobistego
1. Wywiad wstępny z klientem (oczekiwania, potrzeby, stan zdrowia, badania lekarskie
niezbędne do podjęcia zajęć ruchowych o wzmożonym wysiłku, testy sprawności fizycznej i
możliwości wysiłkowych, czas trwania współpracy).
2. Oczekiwania klientów i dobór odpowiedniego rodzaju zajęć: przyrost masy, przyrost siły,
redukcja masy, trening zdrowotny, uzupełnienie innego sportu, inne.
3. Podstawowe formy zajęć fitness (bosu, step, core board, spinning, tbc, aero).
4. Podstawy kulturystyki (wzmacnianie, rodzaje treningów, grupy mięśniowe i ich funkcje,
podstawowe zestawy ćwiczeń dla osób początkujących, intensywność i planowanie treningu).
5. Podstawy strechingu / pilates / jogi.
6. Podstawy gimnastyki / gim stick / aqua aerobicu.
7. Pierwsza pomoc przedmedyczna, resuscytacja krążeniowo-oddechowa.
8. Podstawy nordic walking / jogging.
9. Diety, żywienie i suplementacja.
10. Podstawy korektywy i kompensacji wad postawy ciała, wczesne wykrywanie.
11. Zajęcia z kobietami w ciąży i powrót do formy po porodzie.
12. Praca z osobami w podeszłym wieku (podstawy kinezygerontoprofilaktyki).
13. Prawne aspekty pracy trenera osobistego (bezpieczeństwo podczas zajęć, ubezpieczenie).
14. Podstawy fizjologii wysiłku: komponenty ciała, testy fizjologiczne, wydolność i ich zastosowanie w pracy trenera osobistego. Praca ze sport testerem.
15. Psychologia pracy indywidualnej z klientem (motywowanie, techniki NLP).
16. Trening w różnorodnych środowiskach (brak sprzętu, małe pomieszczenia).
17. Rodzaje i zalety treningów outdoor i indoor.
18. Techniki i rodzaje masażu.
19. Podstawy terapii manualnej i medycyny naturalnej w leczeniu kontuzji.
20. Podstawowe środki i rodzaje odnowy biologicznej.
21. Sporty uzupełniające: squash, golf, tenis, narciarstwo, jazda na rowerze, pływanie, gry zespołowe, sporty walki.
22. Trener personalny przedsiębiorcą – wybór formy prawnej działalności i jej założenie, wybór formy opodatkowania, reklama i marketing, pozyskiwanie klientów, strona internetowa i jej pozycjonowanie, klienci VIP, ustalanie cen za usługi, itd.
Szczegółowy program i treści zostaną przedstawione na pierwszych zajęciach.