-
Cele
Celem kursu jest profesjonalne doskonalenie kadr w dziedzinie zarządzania szeroko rozumianą kulturą fizyczną poprzez stworzenie warunków dla pogłębienia wiedzy i doskonalenia umiejętności menedżera sportu. Określony cel będzie realizowany poprzez:
- przekazanie nowoczesnej wiedzy na temat kompetencji zarządczych, zakresu i sposobów wykorzystywania uprawnień decyzyjnych oraz doskonalenia umiejętności organizatorskich menedżera;
- dostarczenie wiedzy o współczesnych uwarunkowaniach rozwoju kultury fizycznej i kształtowania umiejętności z zakresu kierowania jednostką organizacyjną działalności marketingowej, a także planowania i organizowania przedsięwzięć sportowo -rekreacyjnych;
- kształtowanie postaw innowacyjnych w procesie rozwijania działalności w wychowaniu fizycznym, sporcie i rekreacji;
- opanowanie skutecznego oddziaływania na podwładnych w celu umiejętnego wykorzystywania ich potencjalnych możliwości.
-
Praktyki
Warsztaty (praktyki menedżerskie) 50 h odbywane w trakcie lub po zakończeniu kursu w dowolnie wybranej organizacji sportowej (Ministerstwo Sportu i Turystyki, PKOL, ogólnopolski związek sportowy, regionalny związek sportowy, gminny lub miejski wydział sportu, ośrodek sportu i rekreacji, klub sportowy). Uczelnia może również skierować kursanta na praktykę do swoich partnerów – związków sportowych, urzędów kultury fizycznej i sportu oraz czołowych firm marketingu sportowego.
Zaliczeniem praktyk i warunkiem wydania Dyplomu Menedżera Sportu jest złożenie wypełnionego dziennika praktyk z wymaganymi pieczęciami i podpisami.
-
Profil słuchacza / wymogi
Uczestnikami kursu mogą być osoby posiadające co najmniej średnie wykształcenie (ministerstwo wymaga dostarczenia dokumentu potwierdzającego uzyskane wykształcenie). Kurs jest adresowany do kadry kierowniczej i pracowników:
* ośrodków sportu i rekreacji
* klubów sportowych, działających w różnych dyscyplinach;
* stowarzyszeń kultury fizycznej, w tym polskich związków sportowych;
* nowo powstających organizacji sportu, które mają się zajmować zarządzaniem ligami sportowymi;
* przedsiębiorstw, które rozważają inwestycje w sport lub są potencjalnymi sponsorami organizacji sportowych;
* mediów, realizujących transmisje sportowe i w ten sposób uczestniczących w przekazywaniu produktów sportowych kibicom;
* studentów i absolwentów (zwłaszcza uczelni ekonomicznych i wychowania fizycznego), którzy chcą się specjalizować w zarządzaniu i marketingu sportowym.
-
Tutuł uzyskany
Menedżer sportu
-
Szczegółowe informacje
Program ogólny kursu menedżera sportu
1. Badania marketingowe na rynku sportu
2. Europejskie systemy zarządzania sportem
3. Impreza sportowa jako rozszerzony produkt marketingowy i baza medialnej kampanii
reklamowej
4. Koncepcja marketingu sportu
5. Kształtowanie wizerunku marki organizacji sportowych
6. Marketing sportowy w strategii marketingowej firmy
7. Marketing usług sportowych
8. Media w strukturze marketingu sportu
9. Międzynarodowe negocjacje w sporcie
10. Międzynarodowe organizacje sportowe
11. Podstawy ekonomii sportu
12. Podstawy finansów przedsiębiorstwa
13. Podstawy marketingu
14. Podstawy prawa reklamy
15. Podstawy prawa spółek
16. Podstawy prawa własności intelektualnej
17. Prawne uwarunkowania funkcjonowania organizacji sportowych
18. Promocja organizacji sportowych
19. Rynek mediów w Polsce
20. Rynek sportu na świecie i w Polsce
21. Sponsoring sportu-planowanie, relacja i kontrola efektów
22. Stosowanie koncepcji marketingu w polskich klubach sportowych
23. Uwarunkowania i zakres marketingu sportu
24. Zarządzanie obiektami sportowymi
25. Wprowadzenie do zarządzania