Profil słuchacza / wymogi
Uczestnikami kursu mogą być osoby posiadające co najmniej średnie wykształcenie (ministerstwo wymaga dostarczenia dokumentu potwierdzającego uzyskane wykształcenie), ubezpieczenie od następstw nieszczęśliwych wypadków oraz brak przeciwwskazań lekarskich do udziału w kursie instruktorskim. Wymagana jest znajomość i doświadczenie w ćwiczeniach fitness.
Wymagane dokumenty:
1. Kserokopię ukończenia szkoły średniej lub świadectwa dojrzałości lub dyplomu ukończenia studiów
2. Kserokopię potwierdzenia wpłaty lub przelewu
3. 2 zdjęcia legitymacyjne (format 3,5 cm x 4,5 cm) podpisane na odwrocie
4. Wypełnione i podpisane własnoręcznie podanie o przyjęcie na kurs (do pobrania w dziale dokumenty)
5. Kserokopię dokumentu zwalniającego z części ogólnej (tylko dla zwolnionych) - np. dyplomu ukończenia studiów wychowania fizycznego, legitymacji instruktorskiej, zaświadczenia o ukończeniu części ogólnej
6. Kserokopię dokumentu uprawniającego do zniżki (promocje na stronie głównej), jeżeli z tej zniżki korzystasz
Szczegółowe informacje
Struktura Kursu instruktora fitness
· Część ogólna (wykłady) – 72 godziny. Z tej części zwolnieni są absolwenci studiów wychowania fizycznego (licencjackich, magisterskich i podyplomowych), absolwenci części ogólnej kursu instruktora sportu lub instruktorzy sportu innych dyscyplin. Ta cześć kończy się egzaminem ogólnym (pisemny lub ustny). Przysługuje 1 bezpłatne poprawka w wyznaczonym terminie. Materiały i zagadnienia egzaminacyjne dostępne są na stronie internetowej www.kursyinstruktorskie.edu.pl, zakładka strefa dla kursantów. Login i hasło podane będzie na pierwszych zajęciach.
Osoby, które z ważnych przyczyn (zdrowotnych, osobistych) nie mogą być na danych zajęciach z części ogólnej mają obowiązek uzupełnić wiadomości z materiałów dostępnych na stronie internetowej.
· Część specjalistyczna (wykłady, ćwiczenia) – 96 godzin. Ta część kończy się egzaminem specjalistycznym. Przysługuje 1 bezpłatna poprawka w wyznaczonym terminie. Szczegółowe wymagania egzaminacyjne, zasady uczestnictwa w zajęciach i odrabiania nieobecności podane będą na pierwszych zajęciach.
Progam zajęć:
ZAJĘCIA 1.
1. Zapoznanie słuchaczy z przebiegiem kursu.
- cele i zadania
- organizacja procesu dydaktycznego
- warunki zaliczenia
- literatura
2. Sprawdzian umiejętności ruchowych
3. Przypomnienie podstawowych wiadomości z pracy z muzyką
4. Zapoznanie z różnymi formami zajęć prowadzonych w fitness klubach oraz ze specyfiką pracy instruktora aerobiku.
- budowa lekcji fitness
ZAJĘCIA 2.
1. Wprowadzenie do aerobiku - aerobik klasyczny
- podstawowe pojęcia: aerobik, wellness, gimnastyka i jej właściwości, fitness, pilates,
- historia aerobiku i jego prekursorzy
- zasady prowadzenia zajęć
- indeks ćwiczeń zakazanych
- pozycje wyjściowe do ćwiczeń
- przypomnienie podstawowych wiadomości z zakresu anatomii- ruchy i płaszczyzny
· aerobik klasyczny, nauka podstawowych kroków i ćwiczeń
ZAJĘCIA 3.
1. ABT, ATC jako formy kształtowania sylwetki
- znaczenie pojęć : ABT, ATC
- organizacja zajęć
- umiejętność precyzyjnej demonstracji kroków i ćwiczeń siłowych
- uchy i ćwiczenia ramion : zasadnicze i pośrednie położenia wyjściowe ramion
- ćwiczenia tułowia
- ćwiczenia nóg
· doskonalenie poznanych w aerobiku klasycznym kroków i ćwiczeń
· ćwiczenia siłowe stosowane na dane partie mięśniowe
· ABT
ZAJĘCIA 4.
1. Kształtowanie siły przy użyciu masy i funkcji przyboru- TBC, SHAPE
- pojęcie siły
- ćwiczenia siłowe- ich klasyfikacja ze względu na rodzaj skurczu mm
- zasady treningu z obciążeniem
- zasady bezpieczeństwa
· znajomość czynnościowa mięśni- doskonalenie odpowiedniego doboru ćwiczeń siłowych do danych grup mięśniowych
· trening siłowy z przyborami
ZAJĘCIA 5.
1. HI-LOW COMBO jako kształtowanie koordynacji ruchowej
- pojęcie koordynacji ruchowej
- poziomy koordynacji ruchowej i podział zdolności koordynacyjnych
- omówienie podstawowych form zajęć przy muzyce do kształtowania koordynacji ruchowej:
- tep aerobik
- hi-low combo
- hight impact
- low impact
- funky aerobic
- tae-bo
- latino aerobic
- budowa i charakterystyka zajęć tanecznych
· nauka podstawowych kroków i ich połączeń stosowanych w lekcji z choreografią
· nazwy, wzory kroków i technika ich monitorowania
· metodyka tworzenia i nauczania choreografii
ZAJĘCIA 6.
1.Podsumowanie poznanych wiadomości z aerobiku. Doskonalenie poznanych kroków, połączeń i metodyki nauczania w samodzielnych prowadzeniach mini zajęć ATC
· doskonalenie poznanych umiejętności w samodzielnej pracy na zajeciach
· nauka samodzielnego prowadzenia mini zajęć (formy komunikacji, zwrotów, nazewnictwa, rozliczanie ćwiczeń i kroków, samodzielna praca z muzyką)
ZAJĘCIA 7.
1. Kształtowanie wytrzymałości ogólnej poprzez STEP AEROBIK
- pojęcie i rodzaje wytrzymałości
- systemy pomiaru tętna
- właściwa intensywność treningu rekreacyjnego
- zasady bezpieczeństwa zajęć na stepie
· nauka podstawowych kroków stosowanych w step aerobiku
· metodyka prowadzenia zajęć
ZAJĘCIA 8.
1. Step a biomechaniczne podstawy ruchu
- przypomnienie podstawowych wiadomości z treningu aerobowego
- doskonalenie poznanych wiadomości ze step aerobiku przy pomocy mini prowadzeń
· doskonalenie poznanych kroków i połączeń na stepie
· doskonalenie poznanej metodyki zajęć poprzez samodzielną pracę
ZAJĘCIA 9.
1. Gibkość- formy jej kształtowania-STRETCHING
- pojęcie gibkości
- zalety i zasady stretchingu
- poznanie pojęć : relaksacja, stres, zmęczenie, napięcie mięśniowe,
· ćwiczenia rozciągające na dane grupy mięśniowe stosowane w aerobiku w różnych pozycjach wyjściowych
· ćwiczenia oddechowe
ZAJĘCIA 11
· Doskonalenie kroków bazowych
· Prowadzenie rozgrzewki
· Cueing – doskonalenie
· Prowadzenie podstawowych ćwiczeń w rozgrzewce
· Tworzenie rozgrzewki do różnych form zajęć fitness
· Doskonalenie metodyki nauczania rozgrzewki
ZAJĘCIA 12
· Ćwiczenia wzmacniające: omówienie techniki, wykonywanie ćwiczeń
· Budowa lekcji wzmacniającej
· Rodzaje zajęć wzmacniających
· Intensywność zajęć, obciążenia
ZAJĘCIA 13
· Ćwiczenia wzmacniające: przysiady, wypad, lift
· Ćwiczenia wzmacniające na duże grupy mięśniowe
· Doskonalenie nauczania ćwiczeń wzmacniających
· Nauczanie choreografii, metoda fragmentaryczna
· Doskonalenie metody blokowej w nauczaniu choreografii
ZAJĘCIA 14, 15, 16
1. Powtórzenie wiadomości praktycznych i teoretycznych z zakresu poznanych form prowadzenia zajęć z aerobiku
· doskonalenie poznanych umiejętności
· uzupełnienie zaległości prowadzeń
ZAJĘCIA 17
1. Egzamin teoretyczny z zakresu zdobytej wiedzy
· praca własna nad przygotowaniem się do zaliczenia praktycznego
ZAJĘCIA 18
1. Egzamin praktyczny-zaliczenie opracowanego układu choreograficznego