Celem kursu jest, aby student posiadał wiedzę z zakresu:
- Wiedzy dotyczącej cyklu życia oprogramowania i inżynierii oprogramowania,
- Wiedzy dotyczącej metod programowania (programowania zorientowanego obiektowego, programowania zorientowanego na zdarzenia, programowania zorientowanego na komponenty),
- Architektury wielowarstwowej oprogramowania (warstwy interfejsu użytkownika, logiki oraz dostępu sieciowego do danych),
- Modularyzacji oprogramowania -dekompozycji, hermetyzacji i strukturyzacji kodu, Języków oprogramowania i środowisk wspierających prace programisty,
- Trenowania umiejętności analizy i modyfikacji kodów przykładowych z wykorzystaniem dokumentacji,
- Wykonywania przykładowego projektu oprogramowania w postaci gry komputerowej,
- Przygotowania Studenta do dalszego samodzielnego zdobywania wiedzy i umiejętności w tej dziedzinie.
Inżynieria oprogramowania (ang. software engineering) to techniczna i ścisła wiedza dotyczącą wszystkich faz cyklu życia oprogramowania: inżynierii wymagań, projektowania, implementacji, testowania oraz wdrażania systemów oprogramowania. Podczas tego kursu chcemy pokazać, jak w praktyce - z wykorzystaniem sztuki inżynierskiej - powstaje oprogramowanie.
Analiza, modyfikowanie, eksperymenty i doświadczenia z przykładowymi programami (etiudami) oraz wykonywanie samodzielnego projektu to główne cele kursu Metod i języków programowania.
Nauczanie odbywa się na podstawie przykładowych kodów programów. Kurs przekazuje wiedzę, umiejętności nie tylko z zakresu konkretnego języka i bibliotek komponentów oprogramowania. Przygotowuje także do samodzielnego i ciągłego zdobywania wiedzy, dotyczącej stosowania komputerów w różnych dziedzinach.
Kurs prowadzony jest w języku Java.
Program kursu:
1. Jak zgodnie z zasadami sztuki inzynierskiej zaprojektowac program gry
komputerowej?
2. Jak zrealizowac interfejs uzytkownika w grze komputerowej?
3. Interaktywnosc gier komputerowych?
4. Moduly oprogramowania - hermetyzacja, dekompozycja i strukturyzacja kodu
5. Jak zaprogramowac logike aplikacji - gry komputerowej?
6. Sieciowa interakcja apletów Javy
czas trwania: 8 tygodni