RAMOWY PROGRAM SZKOLENIA
- Co to jest marketing bezpośredni. Marketing bezpośredni jako element ogólnej strategii marketingowej przedsiębiorstwa. Marketing bezpośredni a reklama.
- Baza danych jako podstawa działań w marketingu bezpośrednim. Jak sporządzać bazy danych. Ograniczenia prawne w tworzeniu i posługiwaniu się bazami danych.
- Reklama bezpośrednia jako główny instrument promocji w marketingu bezpośrenim.
- Media reklamy bezpośredniej: bezpośrednie przesyłki pocztowe, katalog, telefon, prasa, telewizja, radio, internet.
- Oferta sprzedaży i list reklamowy jako najistotniejsze składniki bezpośredniej przesyłki pocztowej. Zasady tworzenia oferty sprzedaży i listu reklamowego.
- Dystrybucja w marketingu bezpośrednim. Response device jako podstawowy element kanału dystrybucji bezpośredniej. Home shopping.
- Usługi dodatkowe w ramach marketingu bezpośredniego: bezpłatne numery telefoniczne, bezpłatne próbowanie produktu, akceptacja różnorodnych kart kredytowych, akceptacja reklamacji i usuwanie braków, instruktaż i szkolenie użytkowników, dostosowanie standardowej wersji produktu do specyficznych potrzeb klienta.
- Program budowy trwałych związków z klientami.
- Warunki zewnętrzne funkcjonowania marketingu bezpośredniego. Okoliczności sprzyjające (szanse). Bariery utrudniające rozwój (zagrożenia). Marketing bezpośredni a realia gospodarki polskiej.
METODY SZKOLENIA
Zajęcia prowadzone będą metodami warsztatowymi w oparciu o aktywne techniki pracy z grupą. Uczestnicy otrzymają materiały dydaktyczno-szkoleniowe.