Zalety Kursu
- kompleksowe podejście do zagadnienia negocjacji
- praktyczne przykłady
- efektywny system powtórek
- opieka doświadczonego nauczyciela
- możliwość przystąpienia do egzaminu organizowanego przez Polskie Towarzystwo Ekonomiczne Oddział w Poznaniu
Długość Kursu
- długość kursu: 16 miesięcy (1 pakiet lekcyjny w miesiącu)
- średni czas nauki: 15-30 minut dziennie
- opłata za kurs (materiały lekcyjne i opieka nauczyciela)
Program kursu
* Zeszyt 1
Człowiek jako istota społeczna.
Psychologia stosunków interpersonalnych. Cechy i umiejętności niezbędne dla skutecznego
negocjatora. Podstawy zachowania. Psychologiczne pułapki.
* Zeszyt 2
Podstawy negocjacji
Czym są negocjacje? Kiedy negocjujemy? Definicje negocjacji. Reguły negocjacyjne. Podstawy
marketingu. Motywy zakupu, czyli elementy strategii nabywczych klientów.
* Zeszyt 3
Przygotowanie do negocjacji
Cele, cele pośrednie, cele alternatywne. BATNA. Planowanie. Mindmapping.
* Zeszyt 4
Przygotowanie do negocjacji
Organizacja pracy. Zarządzanie czasem.
* Zeszyt 5
Samoocena jako punkt wyjścia do negocjacji
Inteligencja. Inteligencja emocjonalna. Temperament. Typologia osobowościowa.
Predyspozycje wynikające z różnic osobowościowych. Asertywność.
* Zeszyt 6
Komunikacja werbalna
Zasady sprawnej komunikacji. Rodzaje i rola pytań. Parafraza i informacja zwrotna. Kultura
języka. Rola języka w procesie sprzedaży.
* Zeszyt 7
Komunikacja niewerbalna
Natura autoprezentacji. Taktyki autoprezentacyjne. Mowa ciała. Motywy autoprezentacyjne.
* Zeszyt 8
Wywieranie wpływu na innych
Sugestia a manipulacja. Narzędzia wywierania wpływu. Podstawy marketingu.
* Zeszyt 9
Negocjacje indywidualne
Predyspozycje indywidualne. Typy negocjatorów. Płeć mózgu i jej rola w negocjacjach.
* Zeszyt 10
Negocjacje zbiorowe
Czym jest grupa społeczna? Role grupowe i ich znaczenie w negocjacjach.
* Zeszyt 11
Negocjacje a przywództwo
Podstawy zarządzania zespołem. Style zarządzania a sposób negocjacji. Wizerunek społeczny
człowieka zajmującego wysokie stanowisko.
* Zeszyt 12
Twórcze rozwiązywanie problemów
Co to jest kreatywność? Rola kreatywności w rozmowach handlowych. Techniki twórczego
rozwiązywania problemów.
* Zeszyt 13
Negocjacje właściwe
Fazy negocjacji. Strategie. Triki negocjacyjne. Negocjacje na co dzień.
* Zeszyt 14
Negocjacje właściwe
Trudni negocjatorzy. Gniew – Twój przeciwnik w negocjacjach. Strach w negocjacjach. Trema,
stres, nieśmiałość – czynniki wpływające na jakość negocjacji. Telenegocjacje.
* Zeszyt 15
Etykieta menedżera
Dobre maniery. Moda a elegancja. Bilety wizytowe. Prezenty. Prawa pierwszeństwa.
* Zeszyt 16
Negocjacje – podsumowanie
Elementy psychologii sprzedaży. Sprzedaż partnerska. Etyka w biznesie. Sztuka negocjacji,
czyli każdy może stać się dobrym negocjatorem.