Kurs przeznaczony jest dla absolwentów studiów pierwszego i drugiego stopnia oraz szkół średnich, niezależnie od specjalności zawodowej i kierunku wykształcenia:
- przedstawicieli samorządów lokalnych i administracji publicznej odpowiedzialnych za zagadnienia promocji oraz informacji turystycznej;
- kierowników centrów informacji turystycznej, gminnych centrów informacji oraz informatorów turystycznych;
- kadry zarządzającej hotelami i innymi obiektami noclegowymi, gastronomicznymi oraz konferencyjnymi;
- zarządców atrakcji turystycznych (muzeów, skansenów, parków narodowych, krajobrazowych, rozrywki itp.);
- pracowników biur podróży wyspecjalizowanych w turystyce przyjazdowej;
- pracowników regionalnych i lokalnych organizacji turystycznych.
Warunkiem ukończenia kursu jest wykonanie zadania praktycznego, zdanie stosownego testu egzaminacyjnego lub przygotowanie krótkiego opracowania (eseju) na uzgodniony temat.
Wykaz przedmiotów:
1 Organizacja kursu- prawa i obowiązki uczestników
2 Wstęp do wiedzy o promocji i informacji turystycznej
3 Organizacja turystyki w Polsce
4 Ogólne podstawy marketingu i reklamy w turystyce
5 Historia i współczesne zadania systemu informacji turystycznej
6 Zakres informacji turystycznej
7 Organizacja i funkcjonowanie centrum informacji turystycznej
8 Współpraca centrów informacji turystycznej z regionalnymi i lokalnymi organizacjami turystycznymi
9 Podstawowe narzędzia informacji turystycznej
10 Pozyskiwanie, gromadzenie, przetwarzanie i udostępnianie informacji
11 Formy promocji w systemie informacji turystycznej
12 Jakość usług i certyfikacja centrów informacji turystycznej
13 Podstawy geografii turystycznej Polski
14 Podstawy geografii turystycznej Mazowsza
15 Promocja i informacja turystyczna wybranych form turystyki
16 Udział systemu informacji turystycznej w kreowaniu i promowaniu lokalnych produktów turystycznych
17 Podstawowe przepisy prawne dotyczące turystyki
Zajęcia praktyczne:
- funkcjonowanie centrum it
- analiza funkcjonowania wybranego centrum it
- posługiwanie się elektronicznymi bazami danych
- tworzenie baz danych dotyczących systemów rezerwacji, imprez i atrakcji turystycznych