Kurs - Agresja w szkole-Jak przeciwdziałać?

Bezpośredni kontakt z przedstawicielem WSzK-Wyższa Szkoła Kupiecka w Łodzi

Aby się skontaktować, należy najpierw zaakceptować Politykę prywatności

Szczegóły Kurs - Agresja w szkole-Jak przeciwdziałać? - W ciągu tygodnia - Łódź - Łódzkie

  • Cele
    określenie osobistej postawy wobec agresji w szkole przez odwołanie się do osobistych doświadczeń; - zapoznanie się z przyczynami zaburzeń rozwojowych dzieci i młodzieży i określenie możliwości szkoły w ich korekcji i minimalizacji wynikających z nich szkód; - zapoznanie się z cechami zdrowego środowiska wychowawczego; - samodzielna ocena psychokorekcyjnego i profilaktycznego potencjału własnej szkoły; - określenie parametrów istotnych dla badania klasy jako grupy społecznej i wypracowanie narzędzia do jej diagnozy; - zaplanowanie działań mających na celu funkcjonowanie lasy i społeczności szkolnej bez agresji i destrukcji; - doświadczenie sytuacji osobistego kontaktu z uczniem przejawiającym zachowania destrukcyjne i określą swoje możliwości i potrzeby rozwojowe w tym zakresie.
  • Profil słuchacza / wymogi
    Nauczyciele wszystkich przedmiotów szkół podstawowych, gimnazjów i ponadgimnazjalnych, nauczyciele wychowawcy, pedagodzy szkolni.
  • Szczegółowe informacje
    Kurs: Agresja w szkole-Jak przeciwdziałać?

    Obszary tematyczne
     
     
    - agresja i destrukcja jako doświadczenie osobiste;
    - przyczyny zachowań agresywnych i destrukcyjnych dzieci i młodzieży;
    - szkoła jako środowisko profilaktyczne;
    - przeciwdziałanie zachowaniom destrukcyjnym na poziomie klasy;
    - praca indywidualna z uczniem o zachowaniach destrukcyjnych;
    - diagnoza deficytów charakterologicznych będących przyczynami agresji i destrukcji (etiologia,          objawy, osiowe problemy, potrzeby i możliwości uczniów o określonych deficytach);
    - błędy popełniane przez nauczycieli w relacjach z uczniami o określonych problemach                         charakterologicznych;
    - planowanie i realizacja postępowania korekcyjnego w szkole;
    - dysfunkcje systemów rodzinnych;
    - wpływ środowiska rówieśniczego na rozwój młodzieży (klasa szkolna, grupy nieformalne);
    - zasoby i możliwości szkoły w przeciwdziałaniu zaburzeniom profilaktyki uzależnień;
    - istota i cele psychoprofilaktyki;
    - cechy zdrowego środowiska wychowawczego;
    - diagnoza klasy;
    - diagnoza społeczności szkolnej;
    - planowanie postępowania korekcyjnego w szkole i klasie;
    - badanie osobistych deficytów i możliwości w kontakcie z uczniem o szczególnych problemach.

    Czas trwania   
     
    30 godzin dydaktycznych

    Struktura
       
    5 spotkań po 6 godzin po godz. 15.00

Inne informacje związane z pedagogika

Używamy ciasteczek własnych oraz ciasteczek stron trzecich w celu doskonalenia naszych usług.
Kontynuując przeglądanie strony, automatycznie wyrażasz zgodę na wykorzystanie ciasteczek.
Zobacz więcej  |