Korzyści dla uczestników
- swobodne posługiwanie się wystąpieniami medialnymi i komunikatami
- tworzenie i panowanie rzecznika nad dowolną konferencją prasową
- umiejętność stworzenia i poprowadzenia zespołu na trudne konferencje
Profil uczestnika
Szkolenie adresowane jest do wszystkich, którzy mają regularne kontakty z mediami, a także odpowiadają za działania z zakresu PR w swojej firmie czy instytucji – w szczególności dla rzeczników prasowych oraz ich zastępców, specjalistów z zakresu promocji, PR, asystentów prasowych, menedżerów firm i kierowników urzędów, osób udzielających informację i wszystkich tych, którzy muszą rozmawiać z prasą.
Metodologia: Warsztaty
Program:
- Rzecznik – jedna z kluczowych postaci jednostki macierzystej (firmy)
- Teoria i praktyka pracy rzecznika z mediami. Komunikat i komentarz
- Wizerunek wewnętrzny i zewnętrzny rzecznika – „spójny monolit”
- Warsztaty wokalne dla uzyskania brzmienia i pewności głosu
- Opanowanie ćwiczeń emisyjnych dla wizerunku pewności siebie
- Praca z tekstem czytanym – konstrukcja komunikatu dla mediów
- Konferencja od strony technicznej - metodą powtórzeniową wielokrotną
- Praca w stresie ekstremalnym – stopniowanie i dyskontowanie napięcia
- Komunikacja pozawerbalna: rzecznik a jednostka macierzysta
- Podstawy aktorskiej pracy z ciałem. Elegancja i pewność siebie rzecznika
- Organizacja i prowadzenie konferencji. Trening możliwych sytuacji
- Budowa zespołu na trudną konferencję. Specjaliści i rola „libero”