Cel szkolenia
Komunikujemy się by informować, wyjaśniać, motywować, wspierać, negocjować. Niezależnie od celu, porozumiewanie się stanowi podstawę naszych relacji. Zarówno na gruncie prywatnym, jak i zawodowym, słuchanie, konstruktywne prowadzenie dyskusji czy asertywne wyrażanie własnego zdania to umiejętności konieczne, by kontaktować się z innymi i odnosić sukcesy.Nasze szkolenie to sposób na doskonalenie własnych umiejętności na każdym z etapów komunikacji tak, by budowanie mostów między ludźmi było łatwiejsze, relacje udane, a praca wykonywana właściwie.
Korzyści dla uczestników
- Nauka trafnego przekazywania informacji tak aby była ona zrozumiana przez odbiorcę komunikatu i aby strony mogły osiągnąć zamierzony cel,
- Poznanie istoty zagadnienia komunikacji i ich wszelkich składowych,
- Umiejętność panowania nad emocjami zarówno swoimi jak i rozmówcy.
Program szkolenia
- Składowe sukcesu efektywnej komunikacji.
- Istota komunikacji,
- Model komunikacji,
- Struktura komunikacji
- Postawa i umiejętności osoby komunikatywnej.
- prezentacje i wystąpienia przed innymi osobami
- autoprezentacja jako składowa wizerunku mówcy
- wywieranie wpływu na innych jako sztuka przekonywania
- Pozytywne nastawienie - filary poprawnej komunikacji.
- Płaszczyzny komunikacji międzyludzkiej i przepływ informacji między osobami.
- Komunikacja werbalna.
- Komunikacja niewerbalna.
- Spójność komunikatu werbalnego i niewerbalnego.
- Aktywne słuchanie - podstawowe zasady.
- Aktywne słuchanie - techniki aktywnego słuchania.
- Umiejętność zwięzłego wypowiadania się.
- Umiejętność zadawania trafnych pytań.
- Sztuka parafrazy i oddania pytania.
- Komunikacja interpersonalna a cechy osobowościowe, znajomość siebie i innych.
- Czytanie mowy ciała rozmówcy pierwsze wrażenie, sygnały pozytywne i negatywne.
- Asertywność i empatia w komunikacji na co dzień:
- Umiejętność odmawiania, odwaga i pewność siebie
- Umiejętność przekazywania oraz przyjmowania konstruktywnej krytyki
- Efektywna komunikacja w pracy zespołu jako wyraz kreatywności myślenia.
- Podsumowanie i zakończenie szkolenia