Obecnie menedżerowie w firmach muszą sprostać zdecydowanie większym wymaganiom niż 3-4 lata temu, kiedy istniała doskonała koniunktura dla firm. Niezbędne do tego są odpowiednie kompetencje. Kompetencja to zakres wiedzy, umiejętności, odpowiedzialności, zakres pełnomocnictw i uprawnień.
Program szkolenia
- Pojęcie kompetencji menedżerskich w kontekście obecnie stosowanych narzędzi Assessment/Development Center.
- Kompetencje techniczne, społeczne, koncepcyjne według Roberta L. Katza.
- Kluczowe kompetencje menedżerskie, oceniane w Assessment/Development Center:
- Przywództwo w organizacji
- różnice w zachowaniu menedżera i przywódcy w organizacji
- cele jakie stawiają się menedżerowie w organizacji kontra cele jakie stoją przed przywódcami
- Ocena i kontrola
- Motywowanie
- Komunikacja w kontaktach z podwładnymi, zwierzchnikami i klientami firmy:
- postawa asertywna
- konstruktywna krytyka
- rozwiązywanie konfliktów
- Inicjatywa wraz z kreatywnością.
- Organizacja zasobów i delegowanie zadań i uprawnień.
- Umiejętności analityczne.
- Umiejętności strategiczne i umiejętność wyznaczania celów do realizacji przez pracowników.
- Współpraca
- Odporność na stres i zarządzanie emocjami.
- Wybór odpowiedniego stylu zarządzania w podziale na koncentrację na ludzi i koncentrację na zadania:
- Styl autokratyczny
- Styl demokratyczny
- Wyzwania stojące przed obecnymi menedżerami.
- Jak wydobyć z podwładnych to co najcenniejsze?